Goodbye Amsterdam


Advertisement
Netherlands' flag
Europe » Netherlands » North Holland » Amsterdam
April 16th 2008
Published: April 17th 2008
Edit Blog Post

FrokostFrokostFrokost

Stroopwafels er herlig frokost, dessert, lunsj, hva som helst.
Hoppla!

I dag sto jeg opp uten noen spesiell plan. Jeg måtte levere sykkelen før klokka halv 12, så jeg bestemte meg for å utnytte tiden før det best mulig. Så jeg tok med meg kamera og stakk på graffiti safari. Fant et par fine tagginger på anbefaling av Philo og Jan. Etter det leverte jeg sykkelen, og jeg var en fri mann igjen. Så jeg gikk på trikken og dro til central station for å ordne billetter på toget til Paris.

Etterpå vandret jeg rundt uten mål og mening, tok bilder av alt og alle, og slappet av i Vondelpark, den største parken i Amsterdam. Gikk meg en tur i et borettslag i nærheten, der traff jeg tre jenter som satt på en plen og ville selge popcorn. 10 cent skulle de ha for et lite kremmerhus med popcorn. De ropte som gale da de så meg komme, men ble stille da jeg faktisk stoppet og spurte om de snakket engelsk. De hadde nok ikke forventet at noen faktisk ville kjøpe noe. Jeg ga dem 20 cent, og tok et kremmerhus og gikk. Den minste jenta satt måpende og så på meg, før hun sprang bort til mammaen
GraffitiGraffitiGraffiti

Et av mange fine kunstverk.
sin. Hun var tydelig opprømt over å ha tjent sine første tjue cent.

Dette var vel egentlig dagens høydepunkt. Utenom dette her jeg ikke gjort noe særlig. Bare slappet av og nytt sola og livet i Amsterdam. I morgen (17. april) reiser jeg til Paris. Er framme i Paris ca 16.30 😉

Inntill da, adios.


Additional photos below
Photos: 5, Displayed: 5


Advertisement

LazerLazer
Lazer

Lazer 3.14 er en talentfull graffitikunstner som brer farge over byen.
VondelparkVondelpark
Vondelpark

Fint sted når det er fint vær.
BlomstBlomst
Blomst

Det er jo tross alt Nederland.


Tot: 0.128s; Tpl: 0.01s; cc: 7; qc: 48; dbt: 0.0767s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb