Le Tour de Amsterdam (på sykkel)


Advertisement
Netherlands' flag
Europe » Netherlands » North Holland » Amsterdam
April 15th 2008
Published: April 15th 2008
Edit Blog Post

Heisann hopp!

I dag har det ikke skjedd så mye nytt. Sett enda litt mer av byen, fordi jeg leide meg en sykkel. Kan ikke dra fra Amsterdam uten å ha syklet. Det finnes jo ikke bakker her, og sykkelveiene er minst like gode som bilveiene. Egne trafikklys har de også. Jeg syklet rundt i det fine været, gjennom parker og forskjellige andre steder uten å vite hvor jeg egentlig var. Etterhvert dro jeg på Van Gogh museumet, men det var ikke så veldig gøy. Å se på malerier av et psykotisk absintvrak uten øreflipp, som sterkt overdriver bruken av fargen gul i samtlige bilder, er liksom helt greit. Men det tok aldri av, slik som jeg hadde håpet.

Var innom Hard Rock Cafe også, og tok en øl der. Drøye priser, men kul betjening og selvfølgelig fortreffelig musikk. Mye fancy på veggene, som jeg kunne gitt mye for å ha på veggen hjemme. Ellers har det vært en ganske avslappende dag, hvor jeg stort sett har trillet rundt på min lille røde sykkel i solskinnet.

I morgen vet jeg ikke helt hva jeg skal finne på. Finne noen fine ting å ta bilder av kanskje. Sitte på cafe. Slappe av vertfall. Nå har jeg sett mye av byen, og føler at jeg vil ta det mer med ro i morgen.


Nå skal jeg bort på cafeen Zuid og hente Philo som snart er ferdig på jobb. Jeg sitter aleine i leiligheta og hører på musikk og fordøyer min "kjøttkake spesial i brunsaus uten brun, ala bjørnar." Philo har jobbet 16 timer i dag, så han er sikkert ganske sliten :p Sikkert rett i seng.

God natt!

Advertisement



Tot: 0.192s; Tpl: 0.015s; cc: 5; qc: 44; dbt: 0.137s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb