Dag 3


Advertisement
Netherlands' flag
Europe » Netherlands » North Holland » Amsterdam
April 14th 2008
Published: April 14th 2008
Edit Blog Post

En vennEn vennEn venn

En hyggelig kar jeg traff mens jeg surret rundt.
Holla!

I dag skriver jeg om dagen før den er helt ferdig, og poster innlegget samme dag som jeg skriver det. Håper dere klarer å følge med. Er redd det blir for mye for dere med to innlegg på en dag, men jeg satser alt og håper på det beste.
I dag har jeg gått rundt omkring og sett på livet i Amsterdam. Jeg la fort merke til at kaffe er veldig populært her. Det var ”coffeeshops” på hvert gatehjørne. Det viste seg selvfølgelig at dette ikke var tilfelle likevel. Snakk om misleding av kunder. Det de solgte var forskjellige tørkede planter og frø. Jeg tenkte med en gang på mamma, og kjøpte en stor pose med frø som mamma skal få plante i hagen sin.

Etter mitt besøk på en av over 1000 ”coffeeshops” surret jeg rundt uten mål og mening, og tok bilder av båter og kanaler og sykler og andre rariteter jeg kom over. Plutselig sto jeg ansikt til ansikt med en mildt sagt middelaldrende mørkhudet dame med en fettprosent litt over det gjennomsnittlige og alt for lite klær. Hun smilte og vinket, og laget trutmunn. Min første tanke var ”hun må ha glemt å trekke
Trenger dette en tittel?Trenger dette en tittel?Trenger dette en tittel?

Ja, det sier seg selv hva dette handler om!
for gardinene”. Tett etterfulgt av ”JEG MÅ SPY. NÅ!”.

Jeg hastet gjennom Red Light District, hvor bare et fåtall av damene hadde husket å trekke for de røde gardinene sine, dessverre. Jeg har lest et sted at det er ulovlig å ta bilder i Red Light District. Det må være en av de mest unødvendige lovene i hele verden.

Ellers kjøpte jeg en t-skjorte av en ny designerspire fra Amsterdam. Veldig kul. ”Victim of education” sto det på den. Motivet var et hode med en trakt stukket inn i skallen. Morsomt.

Akkurat nå ligger jeg på sofaen hjemme i leiligheten til Philo og Jan og hører på Bruce Springsteen og drikker te. Ingen spesifikke planer for kvelden. I morgen skal jeg ut og se på livet igjen, denne gangen har jeg planer om å leie en sykkel.
Ciao!



Additional photos below
Photos: 7, Displayed: 7


Advertisement

HattemannenHattemannen
Hattemannen

I en park.
I AMsterdamI AMsterdam
I AMsterdam

Fin ting.
Gutten og guttenGutten og gutten
Gutten og gutten

En statue av en gutt som rir på en geit. Og på statuen sitter en velkjent skapning.
Been there!Been there!
Been there!

Jeg vet hva de snakker om...
TypiskTypisk
Typisk

Sykler, kanaler, båter... Amsterdam!


Tot: 0.093s; Tpl: 0.011s; cc: 5; qc: 43; dbt: 0.0383s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb