Dag 2


Advertisement
Netherlands' flag
Europe » Netherlands » North Holland » Amsterdam
April 14th 2008
Published: April 14th 2008
Edit Blog Post

Goedendag!

Aru, min host i Hamburg, tok meg med ut for å vise meg litt av byen. Vi tok t-banen til havna, og tok oss en liten båttur med en av båtene som kjører fast rute langs elva Elbe. Det var fint med frisk sjøluft og sol. Etter dette forlot jeg Aru og hans kompis, og tok toget til Amsterdam. Var så vidt jeg rakk toget. Sto i kø hos billettinformasjonen da det var 5 minutter til avgang. Jeg fikk vite at jeg heldigvis slapp å reservere plass på toget, men at neste tog gikk om 3 minutter. Fra plattform 14. Som var i andre enden. Jeg sa takk og sprang. Og jeg rakk det med et nødskrik. Det var som på film, jeg kastet meg på toget idet fløyta hylte utover stasjonen. Toget var ganske fullt, men jeg fant et sete som var ledig, og det hadde til og med strømuttak. Da var det ikke mye tvil om hva tida skulle brukes til. PC!

Man må ofre noe for å vinne noe sies det. Denne dagen ofret jeg ALT. Jeg gikk nemlig glipp av Manchester United - Arsenal, for å komme meg til Amsterdam i lagelig tid. Det var enten det, eller å velge alt for lite søvn og rekke kampen i Amsterdam. Jeg satset alt på at United skulle klare seg uten meg. Og jeg fikk selvfølgelig rett.

Klokka 19.00 ankom jeg Amsterdam, og 10 minutter senere var jeg, Philo og Jan på vei til butikken. Etter handlerunden, fant vi en fin pub, hvor vi tok oss et par øl og noen ”bitterballen”, mens vi snakket om løst og fast. Mest løst. Etter dette gikk vi hjem og laget mat, og snakket enda mer om løst og fast mens vi drakk vin og spiste pasta (mest løst igjen, og mest vin også). Etter hvert var det på tide å legge seg, siden neste dag var mandag for noen av oss (alle andre i hele verden unntatt meg).

I morgen skal jeg ut og se på livet i Amsterdam. I morgen er altså ikke dagen etter at jeg postet dette innlegget, men dagen etter at jeg skrev det. I morgen er med andre ord i dag, hvis i dag er i morgen. Skjønner? Godt!



Advertisement



Tot: 0.044s; Tpl: 0.01s; cc: 6; qc: 23; dbt: 0.0248s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb