Zalig in Litouwen


Advertisement
Lithuania's flag
Europe » Lithuania
June 12th 2010
Published: June 14th 2010
Edit Blog Post

Toen ik vanmorgen de camping verliet, kwam ik kort daarna in Nida, een klein gezellig vissersdorpje. Het krioelde er wel van de toeristen. Ik haalde de eerste Litas af en ging naar de supermarkt voor inkopen voor het weekend. Daarna kocht ik nog in een souvenirwinkel een kaartje voor thuis. Na de jachthaven van het dorp gezien te hebben, volgde ik de fietsbordjes Nr 10. Dit kwa overeen met de GPS. Dit bracht me over een mooi fietspad door een mooi duin -en boslandschap dat de ganse dag zo zou blijven. Dit stond wel in sterk contrast met het Russische stuk dat over dezelfde landtong ging. De zon scheen goed maar er stond wel een fris windje. Ik kroop ook nog even over de duinen om de zee te zien, prachtig! Hier in Litouwen heerst er een ander sfeertje als de vorige twee landen, het voelt aan als thuis. Bij men middagpauze depanneer in Nog wat mensen door men fietspomp uit te lenen. Ik ben tenminste voorbereid! J Net voor Klaipeda neem ik de ferry die me tot het centrum brengt. Op de boot zijn er een paar Nederlanders die gefascineerd zijn door men voorstaander, we maken een praatje. Er is een festival van volksdansen aan de gang. Verder kom ik door veel toeristische plaatsjes, er is veel volk op de pijn. Dit maakt het niet altijd makkelijk om toiletplekjes te vinden. Uiteindelijk kom ik op de camping aan. Een gezellige camping uitgebaat door een familie. De lucht is ondertussen dichtgetrokken en ziet er weer dreigend uit. Ik zet vlug men tent op zodat alles droog erin kan. Er gebeurt echter niets en uiteindelijk klaart het op. Van de eigenares krijg ik nog de code voor het Wifi-netwerk maar het werkt spijtig genoeg niet. Toen ik aan het koken ging, ontdekte dat ik instantsoep gekocht had ipv saus, dus geen saus. Ondertussen staat er nog wel een ijskoude wind die op de zijkant van men tent inbeukt. Ik had ze beter anders gezet.


Advertisement



Tot: 0.25s; Tpl: 0.015s; cc: 10; qc: 57; dbt: 0.0963s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb