Stadsbezoek Riga


Advertisement
Latvia's flag
Europe » Latvia » Riga Region » Riga
June 17th 2010
Published: June 18th 2010
Edit Blog Post

RigaRigaRiga

Plein Riga
Nadat de frigo me de ganse nacht wakker gehouden heeft ga ik met de bus de stad in om de fietsbroeken om te wisselen. Ze hebben me namelijk een vrouwenmodel meegegeven. Op de bus betaal ik met 5 Lats wat ze niet zo leuk vinden voor een biljet van 0,70. Daar aangekomen ben ik nog wat te vroeg en ga ik daar langs bij de kampeerwinkel voor een afritsbroek die ze in de vorige winkel niet hadden. Hier hebben ze die wel maar spijtig genoeg niet in mijn maat. Ik ga enkel met een riem buiten. Terug naar de fietsenmaker waar ze maar een enkel mannenbroek in men maat hebben. Blauwe hebben ze ook maar die weiger ik. Daarna willen ze het overige geld teug op men kaart zetten wat niet lukt. Ik had die ook niet verwacht want ik had ng nooit van het systeem gehoord. Uiteindelijk krijg ik tegen gewoonte in het geld cash terug mee. Na thuiskomt maak ik met Geoff een wandeling in een minder gekende kant van de buitenstad. We passeren een oud Sovjetmonument een lunchen bij de rivier, Daugava. Na een kort pauze nemen we de tram voor een bezoek aan de echte oude stad. Eerst komen we voorbije oude hangars waar vroegers zeppelins werden gebouwd, nu is het een grote marktplaats. Dan via oude Sovjetgebouwen, kerken een pleinen, een oude Zweedse stadspoort met omwalling. Ja, er is best wel wat te zien in Riga. Het vrijheidsmonument een orthodoxe kerk. Tegen avond moet Geoff les gaan geven (Hij is namelijk leraar Engels) Ondertussen ga ik nog naar de Art Decowijk met vele indrukwekkende huizen. Na Geoff zijn les eten we in een typisch letsrestaurant waar ik uit het uitgebreide buffet wel iets naar mijn gading vindt. S avonds blijven we thuis en bereid ik de route van de volgende dag voor.

Advertisement



Tot: 0.222s; Tpl: 0.017s; cc: 12; qc: 53; dbt: 0.0639s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb