Aankomst Riga


Advertisement
Latvia's flag
Europe » Latvia » Riga Region » Riga
June 16th 2010
Published: June 17th 2010
Edit Blog Post

Na een laat vertrek op de camping ga ik richting Riga. Voor men vertrek naai ik nog even een drukknop vast aan men keukenhanddoek. Dit even duurt toch even lang, naaien is blijkbaar niet men sterkste ding. Ik geef de fiets ook nog een klein onderhoud. Na een stop bij een tankstation ontdek ik iets later een supermarkt voor wat kleine inkopen. Er passeren nog eens bedelaars maar “ik versta U niet” lijkt deze keer wel te werken. Kort na de middag ben ik na het oversteken van een brug met sterke wind in het centrum van Riga waar ik men gastheer Geoff opbel. Die stuurt me een stuk terug van de reeds bereden weg. Nadat ik men spullen er heb afgezet, rijd ik de stad in. Na de nodige info opgedaan te hebben bij de VVV ga ik langs een fietsenmaker voor een iets om men broekspijp van de ketting te houden, snelbinder en nog 2 fietsbroeken. Vervolgens zoek ik het adres op van publieke walsmachines. Dan spurt ik me nog naar een kampeerwinkel. Ik koop er campinggas en nog een extra kleine brander om wat sneller te kunnen koken. ’s Avonds ontmoet ik Geoff en een vriendin van hem in een café bij de kathedraal. We eten er wat een maken een babbeltje.

Advertisement



Tot: 0.052s; Tpl: 0.011s; cc: 11; qc: 25; dbt: 0.0334s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb