Lange rit door gesloten camping


Advertisement
Latvia's flag
Europe » Latvia » Riga Region » Jurmala
June 15th 2010
Published: June 16th 2010
Edit Blog Post

Vanochtend me een beetje verslapen. Samen met de Duitse meisjes ontbeten dan afscheid genomen. Ik reed eerst terug naar het centrum om inkopen te doen omdat er volgens de routebeschrijving 50km niets zou zijn? Dit bleek achteraf niet te kloppen. De weg op zich was weinig boeiend, wel ging hij rustig door het bos. Onderweg passeerden er nog Polen op de motto die op dezelfde camping stonden die me met getoeter begroeten. In het dorpje Renda was de kerk zogezegd een bezienswaardigheid. Ik vond echter iets verderop een watervalletje in het bos veel mooier. Er was een trappencomplex dat er naartoe leidde. Ondertussen had het ook al een beetje geregend maar scheen de zon al terug volop. Net voor Kandava ging de route onverhard en toen begon het net hevig te regenen. Het zandweggetje werd een kliederboel. Ik slipte nog regelmatig weg omdat het zand her en der te los lag. Ook begon het zand overal tussen te kruipen, men voeten, ketting, tassen, aangenaam was anders. Toen ik terug op het asfalt kwam, was dit een verademing. Na Tukums was het niet zover meer naar de camping bij Niedras. Het duurde een tijdje voor ik er was en bij aankomst bleek het gesloten. Er verscheen nog een auto maar aan diens symboliek was al snel op te maken dat ik er niet terecht kon. Dan maar verder richting kust. Hier was ook niet direct iets. Ik stopte nog bij een guesthouse waar ik het symbool van een camping had zien bij staan. Na aangebeld te hebben, liet een vrouwtje me allemaal kamers zien met een aardig prijskaartje maar kamperen was niet mogelijk. Ik reed dus verder. Uiteindelijk zag ik nog een pijltje met een kampeersymbool maar dit was bij een huis maar dit was verlaten. Er stond een nummer bij dat ik opbelde. Een vrouw sprak me aan met onverstaanbaar Engels. Eerst leek het of ze ging komen maar na enkele minuten besliste ze dan toch maar dat ik wat anders kon gaan zoeken. Verder naar Jurmala dan maar, dit was nog best een eindje maar uiteindelijk vond ik de camping. Op 140km klokte ik vandaag af. Bij aankomst werd ik dan onmiddellijk aangevallen door een leger muggen dus goed inpakken was de boodschap en dat werd ik nog gebeten! In de loop van de dag had ik ook nog een sms gekregen dat men slaapplaats in Riga bevestigde. Door de lange rit van vandaag is het nu nog maar 25km tot Riga. Dus morgenvroeg doe ik het rustig aan en dan rijd ik tot de toeristische dienst. En na de nodige info ga ik wat shoppen in afwachting dat ik bij men gastheer terecht kan.

Advertisement



Tot: 0.353s; Tpl: 0.011s; cc: 13; qc: 58; dbt: 0.1432s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb