Rzym-Roma-Roman Holiday


Advertisement
Italy's flag
Europe » Italy
December 31st 2010
Published: December 31st 2010
Edit Blog Post

Total Distance: 0 miles / 0 kmMouse: 0,0


Wszystkie drogi prowadzą do Rzymu. To powiedzenie na dobre zagościło w skojarzeniach słownych związanych z tym miastem. Ja wiem jedno na pewno prowadzi do niego Via Appia, najstarsza droga wiecznego miasta. Nigdy nie zapomnę jak już z okien autokaru moim oczom ukazały się wzgórza, cudowna niezwykła przestrzeń. Zjechaliśmy w dół jakiejś ulicy i zatrzymaliśmy się. Wyszedłem z autokaru, gorąco idę, gorąco. Jestem w Rzymie. Ja cie jestem w Rzymie ! Może te "ja cię" brzmi głupio ale tak było😊 Pobiegliśmy szybko do metra bo już byliśmy spóźnieni na spotkanie z panią przewodnik. Na szczęście w odpowiednim momencie zdążyliśmy. Metro było tak czyste i zadbane, że aż przyjemnie się jechało. Wszyscy uśmiechnięci, słoneczni, radośni. I ciągle ta myśl : Jestem w rzymie! Mieście tylu malarzy,artystów,pisarzy. To tu tworzyli Wergiliusz, Horacy. Tu rzadził Marek Aureliusz i tu istniało i istnieje życie kulturalne całej Italii 😊 Colosseo-nasza stacja. Wysiedliśmy, spotkalismy się z panią przewodnik i ruszyliśmy w nasz marsz na rzym. Koloseum budowano 8 lat. Krwawe walki były tam codziennością. To własnie tym miejscem rozpoczęlismy zwiedzanie. Dalej było już tylko lepiej. Boskie Forum Romanum- centrum dyskusji i spotkań Rzymian. Potem Kapitol i pomnik Marka Aureliusza, który pewnymi elementami przypomina nasz Poniatowskiego w Warszawie. Z tamtąd po trodze widząc apartament, który wynajmuje Sophia Loren udaliśmy się do Fontanny Di Trevi gdzie Anita Ekberg wabiła Marcello Mastrioanniego do wspólnej kapieli w filmie "La Dolce Vita" F. Felliniego. Ludzi tłum, ale atmosfera miejsca niesamowita. Plac hiszpański zrobił na mnie ogromne wrażenie. To tu Audrey Hepburn wdzięczyła się do Gregory'ego Pecka w "Rzymskich Wakacjach" Wracając ze schodów hiszpańskich o mało nie przejechał mnie skuter co w Rzymie jest normą. Tylko, że tam nikt się nie oburza. Spojrzałem jeszcze w uliczkę Via Condotti z najlepszmi sklepami w Rzymie i udaliśmi się do Watykanu, gdzie zwiedzilismy Bazylikę Św. Piotra. Cudowne miejsce, grób papieża, rozmodleni ludzie, piekne światło wpadające przez kopułę Bazyliki i Pieta Michała Anioła to te z elementów, które wywarły na mnie szczególne wrażenie. Rzym jest miastem, w którym cały czas się coś dzieje.

Wszystkiego dobrego w Nowym Roku. Wielu wspaniałych podróży😊

Advertisement



Tot: 0.301s; Tpl: 0.009s; cc: 8; qc: 50; dbt: 0.046s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb