Assisi -Asyż


Advertisement
Italy's flag
Europe » Italy » Umbria » Assisi
December 9th 2010
Published: December 9th 2010
Edit Blog Post

Total Distance: 0 miles / 0 kmMouse: 0,0


Witam po miesięcznej przerwie😊 Czasem niektóre miejsca wydają się tak wyjątkowe, że aby cokolwiek napisać trzeba się przygotować. Asyż zawsze kojarzył mi się ze Św. Franciszkiem, który był ideałem ascezy oraz kochał wszystko co utworzyła natura. Umbria jako region Włoch wsławiła się wydaniem wielu świętych w tym właśnie Franciszka czy Św. Klary, patronki radia i telewizji. Mistycyzm, cisza, skupienie to cecha tego miasta. W Asyżu jest wiele kościołów. My trafiliśmy do jednego z nich. Takich kościołów w Polsce nie ma. Wokół świątyni cudowne ogrody i księża pociesznie biegający z kosiarkami czy muzyka wprowadzająca w kościelny nastrój. Następnym celem była bazylika Św. Franciszka. Podobno wchodząc do niej należy pomyśleć życzenie, które na pewno się spełni. Nigdy nie zapomnę jak trafiliśmy akurat na Polską mszę. Następnie wszyscy turyści zeszli krętymi, długimi schodami do grobu Św. Franciszka. Rozmodleni ludzie, świece, zdjęcia ludzi wrzucone do grobu Franciszka i absolutna cisza. Skupienie wyczuwalne było w powietrzu. W czterech niszach przy pomniku świętego umieszczono groby pierwszych czterech braci zakonu św. Franciszka, czyli błogosławionych Leona, Masseo, Anioła i Rufina. Wracając odwiedziliśmy kościół Św. Klary. Ogromna rozeta jest charakterystyczna cechą tej świątyni. Wchodzę i widzę siostrę zakonną. Była tak skupiona, że nie widziała nic poza krzyżem, w który się wpatrywała. Uśmiechnęła się do mnie a ja postanowiłem zamówić mszę. Okazało się jednak, że muszę zapłacić 15 E. A to duża część tego co mi zostało😊 Podziękowałem więc, odwzajemniłem uśmiech i jeszcze raz rzuciłem okiem na portret Św. Klary. Wracając minęliśmy miejsce, które moim zdaniem było idealne na zdjęcie. Chciałem sobie zrobić w nim foto kiedy nagle usłyszałem, że nie ma mowy bo się spieszymy. A wiadomo jak to bywa w tłumie ludzi. Kiedy doszliśmy, więc pod fontannę w centrum urwałem się i przebiegłem chyba pół Asyżu żeby móc zrobić tam zdjęcie. Na szczęście nie zgubiłem się choć z moja orientacją w terenie nie zawsze jest najlepiej😊 Jeżeli chcecie się pomodlić to wcale nie musicie jechać do Asyżu. Będąc jednak w Umbrii warto zobaczyć to miasto.


Additional photos below
Photos: 3, Displayed: 3


Advertisement



Tot: 0.331s; Tpl: 0.01s; cc: 13; qc: 52; dbt: 0.0523s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb