TEPEDE BIR YERDE...


Advertisement
Italy's flag
Europe » Italy » Umbria » Perugia
May 8th 2011
Published: December 29th 2014
Edit Blog Post

Total Distance: 0 miles / 0 kmMouse: 0,0

Perugia


Geo: 43.1107, 12.3892

GUN 9 günlerden PAZAR

Çoook güzel bir uyku çekmişiz.
Uyandım ve toparlandım.
Notlarımı gözden geçirdim.
Hesapları not ettim.
Aletler şarj oldu.
Kahvaltımı yaptım.
Ve dahi market alışverişimi..
Paralarımızı ödedik ve hemen yola girdik.
Bu saydıklarımız kamp dünyasının rutin faaliyetleri içindedir..
Yola çıkmadan önce Paramızın durumu nedir ?
Aletler çalışıyor mu ?
Dünkü notları unutmadan not ettik mi ?
Gideceğimiz hedefe ilişkin son hesaplamalar ..bir şey olursa alternatif yollar, seçimler ,
Alternatif kamplar ,Otoban paralarının hazırlanması hep rutin faaliyetler
Kaldığımız yer otobana çok yakın…
Hatta otoban ayağında ...
Dolasıyla fazla dolanmadan Perugia yoluna girdik.
Bu gün, Floransa öncesi, bir Perugia ziyareti yapalım dedik.
Malum geçen yıl ki seyahatimizde, ciddi yağmurlar nedeni ile doğru dürüst ziyaret edememiştik...
Rahat bir yolculuktan sonra Perugia' ya vardık.
Pazar olması nedeniyle, aracı bedavasından boş bulduğumuz her yere park edebiliyorsunuz..
Tam şehrin giriş surlarının önünde bir yer bulduk.
Başka zaman olsa, buranın 1 km yakınına dahi park edemezsiniz ...
Perugia merkezi İtalya'da Umbria bölgesinin başşehri ve aynı ismi taşıyan Perugia ili'in merkezidir.
Perugia, tepede bulunan eski merkez ile düzlükte, Tiber Nehri kıyısında bulunan yeni şehirden oluşmuştur.
Yaklaşık 450 m. yüksekliğinde tepede kurulu olan eski tarihsel şehrin merkezine, (İtalyanca: centro) tepenin eteklerinde gelişen yeni şehirden yürüyen merdivenler aracılığıyla zahmetsizce ulaşmak mümkündür (benim yaşımda iseniz kesinlikle inanmayınız ).
Eski şehir merkezi günün belli saatlerinde, trafiğe yasaklanmakta, böylece eski şehir atmosferi korunmaktadır.
Ayrıca 2006den itibaren 7 istasyonu olan bir "Minimetro" da faaliyete geçirilmiştir.
Perugia bu konumu ile bizim Mardin'e çok benziyor...
Perugia'da iki ünlü üniversite bulunmaktadır.
1308 yılında kurulan ve günümüzde yaklaşık 34.000 öğrencisi olan "Üniversità degli Studi di Perugia (Perugia Üniversitesi)" ve 1925 de kurulup 1992 de özerk üniversite olan "(Üniversità per Stranieri di Perugia Perugia Yabancılar Üniversitesi). "Üniversità per stranieri" İtalya'da yabancılara İtalyanca öğretmek için kurulmuş iki üniversite kurumundan biridir (diğeri ise Siena'da bulunur ).
Adı geçen Perugia üniversitesi, Dünyanın her yanından yabancı öğrencileri misafir etmektedir.
Bu kültürel zenginliğin yanında ,Perugia çok dikkati çeken tarihsel bir sanat merkezidir ve günümüzde de bu niteliğini korumaktadır.
15. ve 16. yüzyılda çok ünlü Perugino (1446–1524) adı ile bilinen "Pietro Vannucci" Perugia civarında Pieve de doğmuştur.
Şehirde bulunan tarihi "Collegio del Cambio (Borsa)" binasının büyük salonunda bir seri fresk duvar resmi bulunmaktadır.
Aynı zamanda ,şehirde bulunan "Galleria Nazionale dell'Umbri (Umbria Milli Galerisi'nde de ) 8 tablosu vardır.
Perugino, Raffaello Santi'nin ustası ve resim hocasıdır.
Raffaello özel olarak Perugia için , fakat
şehirde olmayan, 5 tablo ve 1 fresk hazırlamıştır.
"Pinturicchio", adlı ünlü bir ressam da Perugia'da yaşamıştır.
Anladığınız üzere şehir her bakımdan tepede bir yerlerde ..
Ayşe, tabiatıyla merdivenden tırsınca, ben tırmandım o ovada kaldı.
Ben tek başıma tepelere çıkıp, eski şehri harmanladım.
Artık ne Priori sarayı ne de Maggiori çeşmesi kaldı.
Önemli olan bu değil.... şehrin ana caddesine, üzerinde tenteler olan güzel kafeler kurmuşlar …
Altında oturup Ayşecik ile püfür rüzgarlarla bir şeyler içmek vardı …
Daha fazla oyalanmadan, tesadüfen aşağı inen asansörü keşfettim.
Pazar günleri bedava imiş ( siz siz olun Perugia yı Pazar günü ziyaret ediniz )
Aşağı inince, heme Ayşe'yi bulma telaşına döndüm.
Beni bekliyordu .
Sürpriz yaparak asansörle onu tepeye çıkarmaya karar verdim.
Ayşe asansörde ufak bir kriz geçirince tüm keyfim kaçtı.
Onu tepede bırakıp, asansörle gerisin geriye aşağı inip onun dönmesini bekledim.
Neyse ki, kaybolmadan arabanın olduğu yeri buldu..

ben ettim siz eylemeyin :
hoşluk yapacağım diye eşinizin pek sevmediği şeyleri empoze etmeyiniz.Gereksiz yere seyahati germekten başka bir şeye yaramıyor ...

Şahbaza binip Firenze'nin yolunu tuttuk.
Sonuç:Perugia ciddiye alınacak bir kent ...
Perugia 'ya ilişkin küçük bir clip' i You Tube ' a koydum ...


Perugia 'da şu anda hava durumu :
http://www.weather.com/weather/map/interactive/ITXX0136?animation=true

Advertisement



Tot: 0.243s; Tpl: 0.015s; cc: 13; qc: 29; dbt: 0.1609s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb