FIRENZE'YE GIDIYORUZ.

GUN 6 Günlerden Perşembe

Erken kalktım.
Çok iyi uyumuşum.
Yıkandım ve etrafı hemen toparladım.
07.20 de yoldaydım.
Çok rahat bir yolculuktan sonra 12:00 de Floransa ( Firenze ) ye vardık.
Burası Ayşe ile sayısız geldiğimiz ve çok sevdiğimiz bir kent.
İlk geldiğimizde buraya bir gelen en az 3 kez daha gelir demişlerdi inanmamıştım. Kehanet fazlasıyla doğru çıktı.
Çok debelenmeden kampımızı bulduk ve yerleştik.
Bu kamp Roma ya göre daha pahalı fakat daha ilkel.

meraklısına adres :

Dikkatinizi çekerim :
İşletmelerde kuruluş yeri ne kadar önemli ise, kampçılıkta güneşin durumuna göre konuşlanmak o denli önemlidir .

Güneşin konumuna göre bir takım yer ayarlamaları yaptık ve sonunda karar kıldık.
Öğlen kampın yemekhanesinde yedik.
Buranın manzarası muhteşem .
Şehre çok hakim bir tepede kurulmuş.
Michelangelo tepesi burası ve kente çok yakın.Roma ya göre avantajı bu olsa gerek.
Öğleden sonra Ayşe uyurken, ben güncenin yazılarını tamamladım.
Sonra yıkanıp ben de yattım bir saatten fazla uyudum.
Daha sonra giyinip kuşandık.
Kampın önündeki durakta 12 no lu Otobüsü bekledik.
Şehre inince, önce meydana oradan da Ponte Vecchio
ya gittik .Daha sonra da benim lokantayı aramağa başladık.
Azıcık bocalamadan sonra, Via di Santo Sprito da Il Santo Penitore yi bulduk.
Ararken ,yolda bir sürü hoş lokantaya da rastladık.
Önemli olan Via Maggio da bir ton Türk antikacı bulmamız. Bunlar her halde tarihte buraya yerleşmiş ve neredeyse tüm antika işlerini ,Türkler ya da Türk adını taşıyan İtalyanlar yapıyor.
Lokantamız harikulade... bize bakan Filipinli garson, bizi dışarıda oturtma ayrıcalığını da sağladı.
Dönüşte, geldi gelmedi heyecanlarını yaşadığımız 13 no lu otobüs geldi ve tüm uyarılarımıza rağmen şöför kampı bir durak geçtikten sonra durdu.
Yıkanıp yattım.
Biraz Floransa bilgisi:
Floransa (Firenze), Kuzey İtalya'daki Toskana bölgesinin başkentidir.
Kısa bir dönem, eski İtalya Krallığı'na da başkentlik yapmıştır.
Şehir, içinden geçen Arno Nehri çevresinde kurulmuştur.
Çevresindeki yerleşim alanlarıyla beraber yaklaşık bir milyona yakın nüfusa sahip olan şehir, geçmişte olduğu gibi bugün de İtalya ve Avrupa'nın önemli ticaret merkezlerinden biridir.
Bunun yanı sıra İtalyan Rönesansının doğum yeri olarak bilinen Floransa, kültürü ve mimarisiyle dünyaca ünlü bir turizm kentidir.
Şehirde önemli sanat galerileri ve müzeler bulunmaktadır.
Leonardo da Vinci ve Michelangelo bu tarihi şehirde yetişmiş dünyaca ünlü sanatçılardır.
Yine
ünlü yazar ve şair Dante Alighieri bu şehirde yaşamış ve ilham almıştır.
1520'li yıllarda, Nicollo Machiavelli (1469 – 1527) Floransa tarihini ilk defa kitaplarında anlattığı için Floransa'nın tarihi şu an oldukça iyi bilinmektedir.
Nicollo Machiavelli, Medici ailesinin özel isteği üzerine "Istorie fiorentine" kitabını yazmış, ardından da 1525 yılında VII. Clemens olarak bilinen Papaz Guilio de Medici'ye bu kapsamlı eserini takdim etmiştir.
Machiavelli, henüz gençlik yıllarında ülkesinin tarihi hakkında kitaplar yazmaya başlamıştı ve ilk kitabı „Decannale“dir.
Buna benzer tarihi eserler verdiği için Machiavelli, ilk tarihçilerden birisi olmuştur.

Hergün,günün karelerini toplayarak video haline getirdim ve kolaylık olsun diye You tube'a koydum ...ilgileniyorsanız aşağıdaki linki tıklamanız yeterli:

Şu anda Firenze de Hava Durumu

GÜNÜN ÖZETİ

GÜN KM: 291 KUMULATIF KM:1947

ORT HIZ:82

SÜRÜŞ SAAT :3:30

YAKIT E/L:1,58

Tot: 0.073s; Tpl: 0.013s; cc: 8; qc: 25; dbt: 0.0282s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb