2015-10-31 Sardinië - dag 1 ter plekke

Europe » Italy » Sardinia
November 2nd 2015
Published: November 2nd 2015

Dag 2!

Meteen een tripke! We gingen naar La Maddelena (een 50 km² "groot" eiland, dat vroeger -toen er nog meer rotsen boven de zee uit stoken ... staken ... steekten ... ... ... toornden- de verbinding met Corsica startte), te beginnen met den overzet. Ter plekke aangekomen zagen we een morene zitten die met haar gezaag ... euh ... gezang, de overzetboot naar veilige vertrekplaats lokte ... euh ... loodste.

Wel tof, per auto den overzet pakken en ondertussen genieten van de zeewind & -golven op de Tyreense zee. Veel volk was er ni, t toeristenseizoen is immers vandaag officieel afgelopen en ge voelt het aan de sfeer. Die is wat gemoedelijker, ze kijken al wat geamuseerder en raarder "wa komen die hier nog doen" en wij kijken dan alletwee nog raarder en geamuseerder terug "hebikietvanuaanmisschien?". Kwestie van "binding aangaan" met de inboorlingen.

Op de boot trachtte de Morene (gezien het met haar gezang niet lukte) de menschen te lokken met het wapperen van haar rok, edoch een lokale caribinieri liet meteen duidelijk verstaan dat dit soort uitspattingen enkel was voorbehouden voor el presidente (zie supra).

Niks schoners dan havenkes! Botekes! Bloemekes-die-goe-gedijen-in-t-zeeklimaat! Ouw huizekes!

Een rondtochtje rond La Maddalena liet ons nog meer natuurschoons zien, zoals daar zijn; baaien, rotsen, meeuwen, flora ende fauna, teveel om op te noemen.

Via een brug(geske) bezochten we tevens Isola Caprera, een ongelooflijk rustig, ongerept natuurreservaat waar ook alweer (bijna) geen koe te zien was.

We lieten de villa van Berlusconi maar links liggen (hij had ons uitgenodigd voor alweer een sexfeestje maar Carine ... euh ... wij zagen dat niet zo zitten, k zei het hem nog "Silvio jong, wij worren t oud voor dat soort vertier, gij zoudt ook beter uw gerief binnenhouden, de mensen in Belgie spreken er schand van").

Om via avondlijk omzwerven in een apart laatavondlichtschemeringspel terug naar la casa te gaan ...

Dag 2 : mission acomplished!

2nd November 2015

Tof!
Leuke travelblog! Ge had natuurlijk een goei voorbeeld! :) leuke foto's (idem). Amuseer jullie nog en geen zorgen, het huis is in goede handen (het stuk dat nog rechtstaat toch) Have fun nog! :)

Tot: 0.357s; Tpl: 0.012s; cc: 9; qc: 49; dbt: 0.1293s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 2; ; mem: 1.2mb