2015-10-30 Sardinië - vertrekdag

Europe » Italy » Sardinia
October 31st 2015
Published: November 2nd 2015

holiday in Sardinia ...

s morgens vroeg uit onzen tram om (hopelijk -want t laatste jaar zijn er al een teite-a-teite-vakantiekes aantal dans l eau gevallen-) een tripke te doen naar de plaats waar ze "dicht in een dooske" zitten.

Toch effe spannend; gaat er niks met den auto verkeerd lopen? Staat de vlucht niet geannuleerd? Wordt de gateway wel vermeld? Gaat ie wel vertrekken? Heeft ie genoeg kerosine bij (jaja, we hebben gevoel voor drama)?

En off we go; richting Italië. We vliegen over (Oostenrijkse of Franse?) Alpen (goh, vliegen is toch een wonder zene) om in een schoon temperatuurke te landen in Olbia Verplaatste vlieghaven want het oorspronkelijk geplande Algero werd -voor we vertrokken- al omgeleid. Ze zouden aan de landingsbaan gewerkt hebben -zo luidde het- maar een plaatselijke autoverhuurderwerknemermettweemasterdiplomas lichtte ons in dat er een ramkraak was gebeurd op de ATM. Op een eiland. Iets groter dan Belgie. Met amper 1 mio inwoners. Hoe desparate kunt ge zijn. Ze hadden ze na 2 uur al te pakken, naar verluidt.

Enfin, wijlle nen auto gehuurd dus maar onze VISA kon het niet trekken; onverhoopt waren we vergeten dat onze Robbe ne(n dure Apple-)laptop had gekocht met onze plastiek.

Bellen naar de bank leerde dat dit zo maar niet 123 op te lossen was, dus ... kostprijs; extra 150 € voor een extra verzekering. Ach ja, geld moet rollen!

Inchecken in t Hotel met lollige wifi (onzen Eric is hier precies al geweest?), en hop ... via de shop (ah ja, Carine was er bij) naar Pitulonga op verkenning (en ook nog efkes iet eten, op n terraske in t zonneke; iedereen met "ne pelse frak" en wij in ons hemmeke).

Dag 1 : mission acomplished!

Tot: 0.308s; Tpl: 0.034s; cc: 5; qc: 44; dbt: 0.0453s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb