KIZILDAG-MONTEROSSO

May 20th 2010
Published: November 24th 2014

DEIVA MARINA -MONTEROSSO

GÜN 22 Günlerden Perşembe hala

Bugünkü planımızın gereği, Monterosso ya bir keşif ziyareti yapmaya karar verdik.
Monterosso Kızıldağ anlamında ve bu Kızıl dağların garip bir kaderi var anlaşılan.
Bildiğiniz gibi Mardin bir dağın tepesine kondurulmuş bir şehrimiz.
Şehir çok ufak olduğundan dolayı, büyüme haliyle, Kızıldağ istikametine doğru gelişmiştir.Bilmeyenler için yazıyorum ...
Kızıldağ diye bir dağ beklerken, bunun Mardin dağının dibinde bir ova olduğunu fark ediyorsunuz.
Şaşırmayınız....
Benim milletim mizah sever, bunu, bunun gereği olarak düşündüler zahir diyorum.
Buradaki Monterosso, aşağı yukarı aynı kaderi paylaşıyor... zira burası Cinque Terre nin en büyük plajını barındırıyor.
Azıcık bilgi verelim :
Monterosso La Spezia ya bağlı bir kasaba ...
Eski ve Yeni diye ikiye ayrılıyor.
Bu iki yeri birbirine bağlayan, kayaların altına inşa edilmiş bir tünel var.
Plajı ve kumu, Cinque Terre nin en iyi plajı ve kumu ünvanını taşımaktadır.
Bu özelliği nedeniyle, turist akınına uğramaktadır.
1948 de Tren hattının dışına çıkmış... fakat yetkililerin bilahare aklı başına gelince, 1949 da tekrar hatta bağlanmış. Burası plajı kumu ile tam anlamıyla İtalyan Riviera'sı...etraf cıvıl cıvıl kaynıyor .
Okulların çocukları geziye götürme zamanı
herhalde... tüm plajlar okul çocukları ile dolu..Bu kadar çocuk arasında tangalı kadınlar , güzel bir kontrast teşkil ediyor.
Biraz gezdik sonra ,trenimize atlayıp Deiva ya döndük.
Her gün,günün karelerini toplayarak video haline getirdim ve kolaylık olsun diye You tube'a koydum ...ilgileniyorsanız aşağıdaki linki tıklamanız yeterli

Tot: 0.087s; Tpl: 0.012s; cc: 12; qc: 24; dbt: 0.0399s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb