SALERNO

Europe » Italy » Campania » Salerno
May 4th 2010
Published: November 3rd 2014

GÜN 6 Hala Salı günündeyiz
Amalfide yemeğimizden kalktığımızda yağmur başladı fakat ben dönerken artık yol aynalarının ne işe yaradığını nasılsa çıkarttım ve daha rahat sürmeye başladım.
Hele Ayşe, 2 karaf şarap içince işler düzeldi.
Rahatça kampa döndük.
Ben şarabımı, Ayşe cin toniğini hazırladı.
Bir de müzik yaptık.
Geç saate kadar oturup yattık .
Bu arada Salerno Hakkında biraz daha bilgi verelim...
Lombard döneminden kalma yapılar arasında, bir şatonun yıkıntıları, bir kale kapısı ve bir sarayın kalıntıları sayılabilir.
Kentin başlıca anıtı, 1076-85 arasında Roberto Guiscardo tarafından yeniden inşa edilen San Matteo Katedrali'dir (845).
Efsaneye göre ,cesedi 10. yüzyılda Salerno'ya getirilen Aziz Matta'nın mezarı, katedralin altındadır.
Laf arasında belirtmekte yarar var ..İtalya 'da bu türden efsaneler hiç bitmez
İnanırsınız inanmazsınız o sizin bileceğiniz iştir ...
Yapımına 1080'e doğru başlanan, ama XVII. yy'ın başında yeniden elden geçirilen dev tapınağın önünde, XII. yy'da yapılmış geniş bir atrium bulunur.
İki vaiz kürsüsü ve çok renkli oymalı, kakmalı tunçtan büyük şamdan;
1099'da yapılmış .....tunç kapılar. Katedral müzesi (XII. yy'da fildişinden yapılmış sunak) ve il müzesi (arkeoloji). 12 yy a aittir..
Bizim için Salerno'nun tek önemi, Amalfi Sahilinde,
kamp yeri olmadığından ,yöreye erişilebilecek tek kamp yerinin burası olmasıdır .
Deniz kıyısında ve Otoban'a yakın ,Salerno' yu üs olarak kullanıp etrafı gezmenin avantajları çok...

Her gün,günün karelerini toplayarak video haline getirdim ...ilgileniyorsanız aşağıdaki linki tıklamanız yeterli:

Küçük bir Video

Bugün yapılan km:92

Tot: 0.163s; Tpl: 0.019s; cc: 15; qc: 28; dbt: 0.0596s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb