Zondag 1/9/2019 – Ring of Kerry.

Ireland's flag
Europe » Ireland » County Kerry » Cahersiveen
September 1st 2019
Published: September 1st 2019

Ring of Kerry - WatervilleRing of Kerry - WatervilleRing of Kerry - Waterville

Beroemd gemaakt door de vakanties van deze mijnheer en familie
Zondag 1/9/2019 – Ring of Kerry.

Met de bus en een Ierse-NL gids om 8.30 vertrokken voor de schilderachtige rondrit van het schiereiland Iveragh.

The Ring of Kerry, smal en grillig door mooie heuvellandschappen, laaghangende bewolking, moerassen, veenland, en spectaculaire zichten op oceaan en eilanden.

Er wonen ook hier en daar mensen in de typische kustdorpjes. Toch zien we vooral schapen onderweg. Per eigenaar apart gekleurd. Jawel, kuddes met een blauwe rug, andere rood, en groen,... etc.

Niet van 'bij den bok' zoals bij ons, maar gekleurd door de boer zelf ! Volgens onze gids bedoeld om fraude bij EU subsidies per schaap door dubbeltelling te vermijden.

Deze namiddag in de dorpjes alle 'main streets' leeg, maar de weinige Pups stampvol met Irish football fans in de 'Kerry' kleuren.

Kampioenschap op tv tussen die van Dublin en die van Kerry. Uitslag gelijkspel.

Binnen 14 dagen rematch. De talrijke supportersvlaggen kunnen nog blijven hangen.

schilderachtig zicht op de oceaan

Ook koeien ! Leveranciers van de Irish beef.

heuvellandschappen

supportersvlaggen overal
Ring of Kerry - Muckross HouseRing of Kerry - Muckross House
Ring of Kerry - Muckross House

in Tudor stijl uit 1843 - Upstairs-Downstairs toestanden. En toen moest ik het 1u30 geleid bezoek nog lijdzaam ondergaan.(sic)

Tot: 0.074s; Tpl: 0.012s; cc: 11; qc: 30; dbt: 0.0401s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb