Rondreis IJsland

Europe » Iceland
August 31st 2019
Published: September 2nd 2019

Dag 1, zaterdag 31-08-2019

Vanmorgen om 11 uur zijn we door Ronald naar Schiphol gebracht. Wij hadden veel geluk, want er stond bij Iceland Air geen rij om in te checken.

Ook door de bagagecontrole waren we heel snel heen. Toen was het wachten op het boarden.

De reis verliep heel voorspoedig. We landen al een kwartier voor de officiële aankomst tijd.

Het ging alleen mis met de auto ophalen. We dachten dat we op de luchthaven opgehaald zouden worden, maar omdat er niemand stond, zijn we met de shuttlebus meegegaan. Bij de autoverhuurbedrijven bleek dat wij ergens ander moesten zijn. De chauffeur kwam ons daar gelukkig ophalen.

Toen we de auto eenmaal hadden zijn we eerst boodschappen gaan doen. Daarna de kustweg genomen naar ons 1e overnachtingsadres in Myrarkot. Onderweg kwamen we de pruttelpotten van Seltún tegen. Daar hebben we uitgebreid rondgelopen en natuurlijk de nodige foto’s gemaakt.

Daarna door naar ons huisje, die we natuurlijk niet konden vinden. Na 2 keer dezelfde weg te hebben gereden, zijn Willem en Lex het gaan vragen bij iemand. Het huisje van ons bleek daar naast te staan, maar daar konden we van deze kant niet komen en moesten we nog ongeveer een kwartier omrijden.

Even over half tien waren we in ons huisje.

Dag 2, zondag 01-09-2019

Rond kwart over 6 werden Willem en ik wakker. Lex was inmiddels de deur al uit om een paar mooie plaatjes te maken. Wij hebben ondertussen opgeruimd en zaten aan het ontbijt toen Lex terug kwam.

Na het ontbijt hebben we onze spullen gepakt en zijn de deur uitgegaan.

Onze 1e stop was de vulkaan krater Kerid. We hebben de krater helemaal rond gelopen en de nodige mooie plaatjes geschoten.

Vervolgens zijn we doorgereden naar Pingvellir. Dit is de breuklijn tussen de tektonische platen van het Noord-Amerikaanse en Euraziatische continent. Ook hier hebben we weer rondgewandeld en natuurlijk weer foto’s gemaakt.

De 3e stop was bij Geysir. Zo indrukwekkend om die geiser te zien spuiten. Daar een behoorlijke tijd doorgebracht, om toch dat ene mooie plaatje te schieten.

Daarna doorgereden naar Brúarhlöd. Dat zijn grote “rotsblokken” waar een riviertje doorheen stroomt met een hele aparte kleur blauw.

De 5e en laatste stop was de Gullfoss. Een megawaterval, waarvan de nevel meters hoog komt.

Vervolgens zijn we naar het huisje gereden, waar we om half 7 waren. Lex heeft lekker voor ons gekookt.

Dag 3, maandag 02-09-2019

Vanmorgen vertrokken we om half negen naar de Kerlingarfjøll. Dit was een behoorlijke reis. Na ongeveer een uur rijden kwamen bij de gravel road, die we nog 1 ½ uur moesten volgen.

Als eerste kwamen we de Gygjarfoss tegen. Hier zijn we gestopt en hebben daar een aantal foto’s en filmpjes gemaakt.

Alex heeft daar ook zijn drone laten vliegen.

Bij het Kerlingarfjøll Mountain Resort hebben we een lekker soepje gegeten.

Vervolgens zijn we doorgereden naar Kerlingarfjøll. Een onwijs mooi gebied met heel veel geothermische activiteit. Adembenemend mooi.

Hier een tijdje rondgewandeld. Het was hier wel heel erg koud.

Om 3 uur zijn we weer terug gereden richting ons huis. Weer over de 1 ½ uur durende gravel road.

5th September 2019

Leuk
Leuk verhaal en prachtige foto's! Ben benieuwd naar het vervolg!

Tot: 0.058s; Tpl: 0.009s; cc: 7; qc: 28; dbt: 0.0289s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb