IJsland

Iceland's flag
Europe » Iceland
June 9th 2019
Published: June 10th 2019

Onder een laaghangend wolkendek, variërend van bijna zwart tot lichtgrijs, zo’n 60/70 kilometer gereden richting Reykjavik. Droog. Ondanks deze somberheid een bijna dreigende schoonheid van het landschap. Naarmate we Reykjavik naderden kwam de zon tevoorschijn en werd de temperatuur hoger. Nog even gezegd voordat we het over de stad gaan hebben, de camping had geen douches, 2 wastafels en een paar toiletten, een gezellige gemeenschappelijke ruimte waar gekookt en afgewassen kon worden en een mooie ligging. Het geld voor de overnachting en elektriciteit moest in een doos gestopt worden. We waren in Reykjavik zo omstreeks 2 uur. Een broodje en de stad in per stadsbus. Het Harpa, een concert en conferentiegebouw, is een futuristische glasconstructie. Binnen een film gezien over IJsland die een beetje tegenviel. Slechts het gedeelte over de vulkanische activiteit in 2010 en 2014 was interessant. Even verderop aan de haven een biertje in de zon en later gegeten in een visrestaurant aan de haven. Veel mensen op terrassen want nogmaals het weer was verrukkelijk. Terug op de camping om 21 uur. We blijven hier nog een nacht.

Tot: 0.26s; Tpl: 0.009s; cc: 8; qc: 48; dbt: 0.0275s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb