IJsland

Iceland's flag
Europe » Iceland
June 5th 2019
Published: June 7th 2019

Sneeuwvlokken. Die bijna horizontaal aan ons camperraam voorbij kwamen. Wind is kennelijk een IJslands fenomeen. Allen goed en warm geslapen. Op weg naar de Dentifoss waterval. Vanaf de parkeerplaats een kwartiertje lopen via een droge rivierbedding naar de plaats waar het water over een breedte van 40 meter zo.n 30 meter naar beneden valt. Een schitterend gezicht. We krijgen geen genoeg van watervallen. Ook nog de Selfoss die op loopafstand ligt. Kleiner maar met een veel mooiere kloof of ravijn. Door naar Asbyrgi. Ook hier een canyon maar van een heel ander kaliber. Volgens het informatiebordje is deze grootste van Europa ontstaan door een vulkaanuitbarsting die een gigantische verplaatsing van water, modder en gesteente naar zee teweeg bracht. In de vorm van een hoefijzer. Na een korte “berkenbos” wandeling kwamen we op een plek die vol kleur een idyllisch plekje was. De kustweg naar Husavic geeft ronduit schitterende vergezichten. Door onze recente zee-ervaringen schrappen we de walvistocht vanuit deze plaats en rijden door naar Myvatn. Na enig zoeken vinden we onze camping.

Tot: 0.133s; Tpl: 0.014s; cc: 9; qc: 28; dbt: 0.0645s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb