Nederland in November... Maar dan mooier!

Iceland's flag
Europe » Iceland » Southwest » Reykjavík
August 18th 2009
Published: August 18th 2009

Daar zijn we dan, eindelijk in IJsland! En wat is het hier koud, een stuk erger dan verwacht. Het was vandaag zo´n 11 graden, maar vanwege de wind ligt de gevoelstemperatuur een stuk lager. Een beetje zoals Nederland in November, maar IJsland in Augustus wordt niet veel warmer. (max ca 15 graden). We hebben wel een goede reis gehad, IcelandAir bevalt prima! Erg luxe met leren stoelen, veel beenruimte en een in-flight entertainmentsysteem, waarmee Evita een poging heeft gedaan binnen 3 uur IJslands te leren. (en dat valt nog niet mee, wat een taaltje!) De reis ging verder heel makkelijk en snel, en ons hotel ziet er ook erg goed uit. Het heet Skjaldbréið en staat midden in het centrum! We hebben Reykjavik dus ook al een klein beetje verkend. In praktisch iedere winkel zijn wel mutsen, dassen en handschoenen te koop, zelfs in bijv boekwinkels. We moesten er eerst om lachen toen we vanuit de bus mensen met wollen mutsen zagen, maar inmiddels hebben we zelf ook allebei een mooie IJslandse muts aangeschaft! Ze staan niet bijzonder charmant maar houden in ieder geval je oren warm. We zijn van plan om donderdag te gaan Whale-spotten, dus dat is dan echt wel nodig!
Aan de plaatselijke delicatessen zoals haaienvin en schapenkop hebben we ons nog niet durven wagen, maar wie weet komt dat nog. De catch of the day was catfish (geen idee wat dat in het nederlands is), dus dat vonden we voor vandaag avontuurlijk genoeg.
Morgen gaan we de ´golden circle tour´ doen, dat zijn de geysers, de Gullfloss-waterval en het þingvellír national park. Ondanks de kou kijken we daar heel erg naar uit! Donderdag gaan we sowieso heerlijk in de Blue Lagoon baden, en daarna dus walvissen kijken, en hopelijk nog wel wat andere dieren. Ook gaan we een aparte Papegaaiduiker-tour doen, erg schattige vogeltjes die maar op heel weinig plaatsen in de wereld voorkomen. Ook die worden hier gegeten, maar dat kunnen we allebei niet over ons hart krijgen.
Verder hebben we vandaag nog niet zoveel meegemaakt, de eerste indrukken moeten nog een beetje verwerkt worden. We kijken er in ieder geval enorm naar uit om het land verder te verkennen!!

20th August 2009

Brrrr dat is wel koud als je uit de warme Nederlandse zon komt. Hier is het een stuk warmer het is tussen de 30 en 35 graden, tropisch warm dus. Maar de bewolking komt al flink het land binnen en dat belooft volgens het weerbericht niet veel goeds, flinke onweersbuien en windstoten van 110 km per uur. Hierna zal de temperatuur dalen tot rond de 15 graden. En Evita is het gelukt om een beetje IJslands te leren? Ik was wel benieuwd wat catfish in het Nederlands was, dus ik heb het even opgezocht het is een vis uit de familie van de meervalachitigen. Maar met deze informatie wordt je natuurlijk niet veel wijzer Veel plezier op jullie vakantie. Groetjes Sanne
20th August 2009

ijslandse muts
Dag Wim en Evita. Wat lees ik nu, ga jij de catch of the day eten?....Is er geen Ijslandse snitzel??? Leuk zo'n muts,komt altijd van pas. Wensen jullie veel plezier en hopelijk komen er foto's van walvissen. Izaak enIneke
22nd August 2009

Mutsen
Hoi Evita en neefje Wim, Gelukkig is het jullie (ik denk Evita) gelukt om op de blog te komen en jullie ervaringen daar neer te zetten. Wat maken jullie toch het een en ander mee op jullie reis. Wat mij verbaasde is het aanschaffen van wolen mutsen bij een temperatuur van 11 graden. In Nederland draag je dan toch ook nog geen muts, stelletje mutsen. Nou op voor de volgende reactie op jullie belevenissen. P.S.: catfish is zeewolf. groetjes, je neefje Kees en Marjan.

Tot: 0.161s; Tpl: 0.01s; cc: 8; qc: 47; dbt: 0.0517s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb