De Route

Europe » Netherlands » Zealand » Goes
August 13th 2009
Published: August 16th 2009

Onze Route

Kaart klopt niet 100%, maar geeft een redelijk beeld van de route. * Uitzoomen voor beter overzicht! *

Nu komt het echt dichtbij, overmorgen begint onze reis! De inpak-stress heeft al aardig toegeslagen. Want wat neem je allemaal mee, naar het koude IJsland en het warmere Canada De koffers worden dan ook behoorlijk volgestopt.
We vertrekken dinsdag om 14.00 vanaf Schiphol. Rond 15.00 landen we dan in Reykjavik. Het is iets meer dan 3 uur vliegen, maar er is 2 uur tijdverschil in ons voordeel.
Na aankomst gaan we eerst de stad wat verkennen. Voor de 2 volle dagen dat we er zijn, hebben we ook al plannen. We gaan een dag naar de geysers, een nationaal park, en de Gullfloss, de grootste waterval van Europa. De andere dag gaan we dan naar de Blue Lagoon, een prachtig blauw en heerlijk warm meer, met water van 37 graden. Helaas is de buitenlucht een stuk kouder, maar 13 graden! Ons tweede plan is pas een een beproeving qua kou, we gaan 'whalewatchen', oftewel walvissen kijken! Op het water is het ijskoud, maar er zwemmen daar veel walvissen, dolfijnen en nog meer diersoorten rond, de kans dat je een walvis ziet is erg groot! De walvisjacht bestaat in IJsland ook nog steeds, het wordt zelfs gegeten. Een andere delicatesse is haaienvin. Dat klinkt nog niet zo afschrikwekkend, maar als je weet dat het eerst 3 maanden in de grond moet liggen rotten, ontneemt dat je wel de eetlust. Deze IJslandse tradities laten wij dus maar even voor wat ze zijn. En dan is het alweer vrijdag, en vliegen wij dus door naar Canada. We komen 's avonds in Toronto aan, en rijden dan met onze huurauto naar Norwich, het dorpje waar Jenny en Anne wonen! We kijken er erg naar uit om hen na al die tijd weer te zien!!
Op zondagochtend rijden we alweer weg uit Norwich, we rijden dan langs de zuidkant van Lake Ontario, dat is dus in de Verenigde Staten! Bij het historische Fort Ontario overnachten we in een hotel.
Maandagochtend rijden we verder, naar Montréal, Quebec, om daar dinsdagmiddag alweer te vertrekken, naar Ottawa. In de historische hoofdstad van Canada brengen we wat meer tijd door, we blijven er twee nachten.
Op donderdag gaan we dan naar het Algonquin Provincial Park, een prachtig natuurpark waar ook een groot aantal diersoorten rondloopt. Net buiten het park, in Huntsville, hebben we een leuke B&B gereserveerd.
Vrijdag beginnen we aan de rit terug naar Jenny en Anne in Norwich, want daar is in het weekend een dorpsfeest, met rodeo! Dat willen we natuurlijk niet missen.
Maandagochtend gaan we naar Toronto. Dat schijnt een prachtige en interessante stad te zijn, dus we nemen daar de tijd voor wat sightseeing & shopping! En dan, misschien wel last best, gaan we dinsdagavond naar de Niagara Falls! we hebben daar 2 overnachtingen, en hebben dus de tijd om de watervallen en alles er omheen goed te bekijken!
Donderdagavond komen we weer terug naar Norwich, en vrijdagavond vertrekken we vanuit Toronto naar Reykjavik, waar we dan binnen een uur moeten overstappen naar het vliegtuig dat ons terug naar Schiphol brengt. Dan is er alweer een einde gekomen aan onze reis, maar daar denken we voorlopig nog niet aan!!!

PS: Als je een beter overzicht wil hebben van de route, kan je bij de kaart wat uitzoomen!

Tot: 0.159s; Tpl: 0.011s; cc: 10; qc: 51; dbt: 0.07s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb