Tidligt op til solopgang

Iceland's flag
Europe » Iceland » South » Vík
September 6th 2018
Published: September 7th 2018

Et kik ud ad vinduet kl 5:30 viste en nærmest skyfri himmel. Nu var det endelig muligt at få taget det billede jeg havde gået og snakket om. Et billede med morgensolen gående igennem vandfaldet. Det var bare om at komme i tøjet og op til gejseren. Det blev en meget smuk oplevelse at se de få skyer som var på himmelen blive røde og se solen komme op bag bjergene ud i horisonten. Nu var det bare at vente på at gejseren ville springe med en flot vandsøjle. Efter 3 forsøg lykkedes det at få det hele til at passe sammen.

Vi skulle på en længere tur for at kommen hen til næste destination. Den gik blandt andet forbi nogle varme kilder med boblende mudder og blå vandløb.

Der havde længe været snakket om en enlig kirke med himmelen som baggrund, om hvor den lå og om det var muligt at komme til at fotografere den. Valgt at køre langs kysten i stedet for at tage hovedvej 1, viste sig at give resultat. Lige pludselig dukkede kirken op i horisonten, så vi drejede af og kørte ned til kirken og fik nogle dramatiske med mange forskellige skyer. På vejen tilbage stoppede vi ved en lille cafe og fik kaffe og kage. Et senere studie af kirkens historie forklarede at damen som serverede kaffen var den sidste efterkommer af den familie som byggede kirken for mange hundrede år siden.

Endemålet for vores tur var Skogafoss, det store ikoniske vandfald. Da vi nåede frem til vandfaldet og ville tage nogle billeder, var det svært at komme til, da oprydningen fra en større filmoptagelse var i gang. Det lykkedes dog at få skudt et billede med vandfaldet og en regnbue.

Tot: 0.138s; Tpl: 0.01s; cc: 23; qc: 110; dbt: 0.0802s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.3mb