Nordlys, vildt vejr og vandfald

Iceland's flag
Europe » Iceland » Northwest » Snæfellsnes
September 3rd 2018
Published: September 3rd 2018

Snæfellsnes er vores første destination på fototuren til Island. Om aftenen som vi ankom skulle det blive klart vej, så det var muligt at tage ud og se nordlys. Efter at have stået der i noget tid og var vi begyndt at blive kolde og begyndt at pakke sammen. Så lige pludselig væltede nordlyset frem. Vi fik meget travlt med at pakke kameraerne ud igen. Vi nåede nogle billeder inden det blev svagt igen.

På vejen hjem til byen kunne vi se nordlyset ude over fjorden med byen i baggrunden.

Næste dag så vejret lidt grumset ud, men skiftede på en sådan måde at det gav nogle meget dramtiske himler, hvor det en gang i mellem regnede let og andre gang var det solskin. Målet for dagen var at fotografere Kirkjufell som er et meget ikonisk vandfald med en bjergtop i baggrunden. Der var mange mennesker men over tid forsvandt de fleste så det var muligt at få nogle billeder uden alt for mange mennesker på billederne.

Tot: 1.432s; Tpl: 0.117s; cc: 20; qc: 115; dbt: 0.0531s; 1; m:saturn w:www (104.131.125.221); sld: 3; ; mem: 1.5mb