Hvita-joen laakso

Europe » Iceland » Northwest » Borgarnes
May 3rd 2015
Published: May 3rd 2015

Hyvin nukutun yön jälkeen ajettiin ensin Borgarnesiin. Käytiin kahvilla keltaisessa puutalossa, jossa oli hyvä katsella wifillä seuraavaa majapaikkaa. Sitten suunnattiin kohti itää ja ajettiin tietä 518 siihen asti, kun päällyste loppui. Oltiin Islannin mökkialueella. Paluumatkalla käytiin katsomassa ensin pientä kirkkoa ja sitten Barnafossin koskea. Siinä oli erikoinen piirre, että joen rinteessä oli myös koskia.

Majoituimme Fossatun-nimiseen paikkaan joen rannalle, kosken kohdalle. Ajettiin uudestaan Borgarnesiin. Jorma jäi keltaiseen puutaloon lukemaan. Otin taas pikaisesti kahvin ja kävin sitten paikallisessa uimahallissa. Se maksoi 4 euroa. Tavallinen uima-allas oli sekä sisällä että ulkona. Ulkona oli lisäksi kolme paljua, joissa veden lämpötila oli 37, 39 ja 42 astetta. Palattiin takaisin. Syötiin hotellin ravintolassa, minä lammaskeittoa ja Jorma pitsaa. Paikan pitäjällä oli laaja vinyylivalikoima. Meidän lisäksemme vain kahdessa muussa huoneessa oli majoittujia. Vieressä oli myös leirintäalue, tähän aikaan vielä tyhjillään. Kosken kohina ei estänyt nukahtamista.

Tot: 0.059s; Tpl: 0.01s; cc: 11; qc: 33; dbt: 0.0345s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb