Keflavikiin kahden uimahallin kautta

Europe » Iceland » Southwest » Reykjavík
May 4th 2015
Published: May 5th 2015

Heräsin aamuyöstä ja kun en saanut unta, niin päätin lähteä kuuden jälkeen uimaan 20 kilometrin päähän Borgarnesin uimahalliin. Yöllä oli ollut pakkasta ja ikkunat olivat jäässä. Käänsin auton niin että aurinko paistoi etuikkunaan ja se ehti sulaa suureksi osaksi sillä aikaa, kun söin pienen pikaisen aamupalan. Pääsin nyt samalla hinnalla kuntosalillekin yläkertaan. Kävin varovasti muutamassa laitteessa ja sitten uimalassa. Ulkona oli vielä pikkuisen pakkasta, kun kävelin lämpimiin altaisiin ja uin hiukan varsinaisessakin altaassa.

Aamupalalla oli ryhmä virolaisia ja pari nuorta miestä Singaporesta. Ajettiin suoraan Reykjavikiin, tällä kertaa suorinta reittiä, johon kuului 6 kilometrin maksullinen tunneli, joka meni lahden ali. Ensimmäinen pysähdys oli Korputorg-nimisessä ostoskeskuksessa. Koitin yhtä poolopaitaa, mutta kaulus oli liian tiukka. Halusin tutustua myös Reykjavikin uimahalliin, ja jätin Jorman Kringlan ostoskeskukseen. Kannatti käydä toisessakin uimahallissa. Siellä sai elektronisen rannekkeen, joka toimi lokerikon avaimena ja lähtiessä saattoi käyttää uimahousujen pikakuivuria. Ulkona oli lämmintä 3 astetta, mutta kun aurinko paistoi eikä tuullut, niin ihmisiä otti uimahousuissa aurinkoa. Pulahdin erilämpöisissä altaissa.

Hain Jorman ostoskeskuksesta. Mentiin satamaan. Käytiin valasnäyttelyssä ja syömässä vanhassa satamassa. Sitten autolla Keflavikiin. Auton luovutus oli klo 20. Vuokraamolla ei ollut valittamista. Kilometrejä oli kertynyt 1555. Dieseliä meni 75 litraa.

Hotelli oli oma kokemus. Jorma hoiti sisäänkirjautumisen kun kävin siirtämässä autoa. Hän ymmärsi niin että aamupala olisi vasta klo 9 alkaen ja kyyti kentälle olisi klo 7. Kun kiipesimme kaksi kerrosta rappuja huoneeseen 303, siellä ei ollut lainkaan lakanoita eikä täkkejä. Minun piti oikein tarkistaa, millaisen huoneen olinkaan varannut. Kun menin selvittämään asiaa respaan, niin siellä myönnettiin heti että he olivat tehneet virheen ja antoivat meille huoneen 305, joka oli asianmukaisessa kunnossa. Kun selvitin muita aikatauluja, niin ilmeni että aamupala on klo 5 - 9 ja meille järjestyi klo 8.45 lähtevä kyyti.

Vein vielä postikortit muutaman korttelin päässä olevaan postilaatikkoon. Söin siinä samalla lammaspurilaisen. Illalla kävimme vielä vastapäisessä irkkubaarissa. Siellä oli asiakkaina lisäksemme yksi paikallinen ja kaksi amerikkalaista, jotka olivat kiertäneet Islantia 11 päivää.

Tot: 0.252s; Tpl: 0.011s; cc: 9; qc: 48; dbt: 0.1229s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb