Dag -2 Rondreis Roemenië Zondag 26/8/2018 – Budapest (H)

Hungary's flag
Europe » Hungary » Central Hungary » Budapest
August 26th 2018
Published: August 26th 2018

Passau CamperplaatsPassau CamperplaatsPassau Camperplaats

Aan de Donau. Met zicht op de Dom van Passau en enkele aangemeerde Riviertoeristenboten.
Dag -2 Rondreis Roemenië Zondag 26/8/2018 – Budapest (H)

Tweede etappe van onze Roemenië trip. 552 km van Passau tot Budapest. Het vies regenweer schijnt ons te volgen. Nog altijd op Autobahnen. In Oostenrijk in perfecte staat, later in Hongarije hoe dichter bij Budapest hoe hobbeliger. Het kost wel wat aan vignetten.

Wat zeker opvalt op die Autobahnen, zijn de talrijke Roemeense en Bulgaarse camionnettenflatbeds zelfs met remorken geladen met één of meerdere W-europese 2de hands diesel personenwagens. Moet een lucratieve business geworden zijn. Het lijkt op georganiseerde colonnes. Er is dus nog hoop op een tweede leven voor de door onze regeringen gebande dieselwagens waar wij binnenkort nergens meer mee mogen rijden. Behalve dan in Oost-Europa en Africa. Hebben ze daar dan geen Tommeleins ?

's Morgens tijdens ons ontbijt op de Camperparking van Passau werd op het venster van onze MH getikt. Een Limburger. Of we hem wilde helpen zijn MH te starten met startkabels die hij wel meehad. Zijn startbatterij gaf geen kik meer. En ze moesten nog naar Roemenië zei zijn vrouw. Wij ook ! – Toch niet met P**** ? Ja wij ook. Dus worden wij collega's
Passau - MH parkeerplaatsPassau - MH parkeerplaatsPassau - MH parkeerplaats

met onze Limburgse buur.
de volgende 25 dagen. Bijna al vrienden dus. Dan moet je wel helpen. Hij zei wel dat hij er geen verstand van had, maar ik ook niet. Ik wist dat mijn startbatterij niet in het motorcompartiment zat. Maar waar dan wel? Bij hem het zelfde probleem. Na wat heen en weer zoeken bleek die verstopt onder vloerplaat voeten bestuurders kant. Na wat baggeren begon plots zijn radio te spelen. Hola, starten dan maar eens proberen en motor slaat onmiddellijk aan. Gelukkige mensen alom. Ik ook blij dat ik die vloerafdekkingsplaat niet moet demonteren om bij mijn startbatterij te kunnen. Een beetje geluk mag ook. Zo maak je vrienden voor het leven.

Tot: 0.281s; Tpl: 0.01s; cc: 11; qc: 45; dbt: 0.0706s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 2; ; mem: 1.1mb