Dag 13-Melissi

Europe » Greece » Pelopennese
August 6th 2015
Published: August 6th 2015

Dag 13 Melissi-Tolo
Om 9.00u zitten we allemaal al weer helemaal wakker aan het uitgebreide ontbijt dat ons door de staff van hotel Lido wordt voorgezet. Van heerlijke broodjes en pastries tot pancakes en gekookte eitjes, alles was er aanwezig. Hierna konden we er weer eventjes tegen en na het uitchecken zijn alle reistassen weer in de auto geladen en konden we op weg naar onze volgende bestemming, Hotel King Minos in Tolo. Van tevoren was bepaald dat vamdaag een zon- en zwemdag zou worden en volgens de beschrijving kon dit bij dit hotel prima worden uitgevoerd. De beschrijving klopte precies, een mooi, netjes en schoon hotel met prachtig zwembad. Aangezien we reeds om half elf arriveerden waren nog niet alle kamers klaar. Gelukkig was de suite! (ja de dames hadden een upgrade gekregen!) van de meiden reeds in orde en konden we daar alle bagage zolang kwijt. Iedereen schoot direct zijn of haar zwembroek of bikini aan en binnen een half uur zaten we aan een drankje bij het zwembad. De rest van de middag hebben we heerlijk geluierd in en om het zwembad met een kleine lunchbreak rond half twee. Zo rond half vier verschenen er af en toe wat wolkjes aan de lucht die voor wat aangename afkoeling zorgden want het was weer een hete dag! On vijf uur had iedereen zich opgefrist en konden we op weg naar het centrum van Tolo! We besloten een stukje langs het stand te lopen en kwamen langs Bob's tabepna (zo'n leuke naam voor een taveerne?). Een paar stoeltjes en tafeltjes op een smal stukkie strand. Eigenlijk blijft er van het hele strand maar bitter weinig over hier, want ieder restaurant pikt er een gedeelte van in! Bij Bob maar even zitten voor een drankje! Aangezien de stoeltjes nu niet al te comfortabel zijn, blijven we niet te lang en lopen door. Na het bekijken van wat shopjes ontmoeten we een spraakzame jongeman die ons een tip geeft voor het restaurant waar we lekker zouden kunnen eten en adviseert ons ook nog bij welke ijssalon we daarna het lekkerste ijsje kunnen halen, heel attent allemaal. Het restaurant is inderdaad prima en ook het ijsje smaakt heerlijk. Terug in het hotel besluiten we nog even wat te drinken bij de zwembad bar. Dit tot groot geluk van een enorme Griekse vliegende Kever! Tijdens zijn nachtelijke vlucht stortte deze met enorm kabaal midden in het zwembad en werd er door een biologisch verantwoorde reddingsactie van Jaap en Milou uit gevist. De onfortuinlijke Beatle heeft een tijdje op de rand van het bad zitten drogen totdat een tweetal hotelgasten besloten om nog een duik te nemen. Door de door hen veroorzaakte golfslag ging onze Beatle helaas weer te water maar kon gelukkig op eigen kracht weer op de kant komen. Laten we maar hopen dat hij of zij inmiddels weer is opgedroogd en is weggevlogen. Wij hebben hier niet meer op gewacht en zijn onze bedjes gaan opzoeken. Iedereen wilde alle kleffigheid nog van zich afspoelen en ook het blog moest nog geschreven worden. Morgen wacht ons Nafplion!

Tot: 0.06s; Tpl: 0.009s; cc: 7; qc: 45; dbt: 0.0393s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb