AFFEDERSINIZ SAYIN BAKANIM


Advertisement
Greece's flag
Europe » Greece » Central Macedonia
September 10th 2013
Published: January 30th 2016
Edit Blog Post

Total Distance: 0 miles / 0 kmMouse: 0,0

SANI-NEA PANTELEİMOS


Geo: 39.9911, 22.6267

GÜN 12 GÜNLERDEN SALI:
Çok klas bir toplanma oldu
ve 08:45'te yola çıktık…
Yolumuz çok rahat …
Selanik'in çevre yolundan sıyrılıp, süper giderken, ben GPS' e biraz fazla
dalmış olacağım ki kendimi birden bire yanlış bir yolda buldum..
İlk sokaktan döndüm ama, otobanlarını en kıymetli mücevherlerini saklar gibi saklayan Yunan halkına rağmen,Anadolu Lisesi ( yanlış değil bayağı Anadolu Lisesi)öğrencileri yolu gösterdiler..
Tekrar otoban'a girdik ve kaymak gibi bir yoldan giderek
Katerini ‘yi geçtik..
Bizim Spor Bakanı'nın Antalya ‘da sandığı Olympus dağını buraya almamışlar mı ?
Eteklerinden geçerek ,kampımızın olduğu Platamon'a vardık…
Platamon, merkezi Makedonya'da Pieria bölgesinde bir kenttir.
Olympus dağının 25 km güneyinde yer alır.
Daha doğrusu Olympus dağı eteklerinde kurulmuştur.
Eski Herakleion kenti yakınlarında yer alan bu yerleşim biriminde, 12 YY Bizanstan dan kalma Platamon kalesi bizim plajın tepesini süslemektedir..
Spor ve gençlik bakanımıza inat, Olympos, kendisinin sandığı gibi bizim Kumluca ‘ya yakın düşmez ..
Selanik'ten 80 km ötede aha buralara düşer..
Bir devlet yetkilisinin, bu denli cahilliğine inanamıyorum..
Bir de Olimpiyatlara talip olma gerekçesi olarak anlatıyor bunu ...
Olympus dağı Yunanistan'ın en yüksek dağı olup 2917 m yüksekliktedir.
Önemi, Mitolojide, başta Zeus olmak üzere Yunan Tanrıları'na ev sahipliği yapmış olmasıdır...

Homer'e göre, Titan savaşlarından sonra, 12 Yunan tanrısı ,Olympus dağı nüfusuna kaydolmuş..Ailecek oturuyorlarmış..
Homer'in ufak attığı yazılarında ,buradan bahisle
“rüzgardan etkilenmediği,yağmurdan ıslanmadığı,karın yağmadığı ve hep açık bulutsuz bir havanın hakim olduğunu” yazar..
Tanrıların ve insanoğlu'nun babası, Zeus,aile içi görev ayırımında kendisini Göklerden ve yıldırımlardan sorumlu kişi olarak addetmiştir..
Denizlere Poseidon,
öteki dünya ve yer altına Hades bakmaktadır..
Aynı zamanda, zamparanın önde gideni olan Zeus'un, eşi Hera ‘dan kurtulduğu her an, birileri ile gönül eğlendirdiği ,tüm mitolojik eserlerde yer almaktadır.
Bu ilişkilerden doğan çocukları, saymayı hicap ederim…
ama Brezilya dizilerinin çok önünde gittiğini rahat söyleye bilirim.
Magazini kuvvetli bir Tanrı bu…
Tabi daha sonra, Yunan Tanrılarının rating i düşünce ..
Olympus dağına kar da ,yağmur da yağmağa başlamış..bayağı rüzgar da esiyor…Düşmeyeceksin kardeşim, düşmeyeceksin !!!..
Kampımız ,daha çok sezoncuların kaldığı bir kamp.
Tercümesi şu demek:
Bu kıyıları seven insanların, tüm yıl karavanlarını bıraktıkları ve tüm yaz sezonunu geçirdikleri bir yer..
Bizim gibi günlük ve ya kısa dönemli gelenlere az yer ayırmışlar…
Kampın her yerinde internet çalışıyor ..
Benim cafelere taşınmama gerek yok …bulunduğum yerden dünya ile temas
kurabiliyorum..
Öğlene doğru ,markete gidip alışveriş yaptım ve Market sahibinin Yunan zeytinyağlarının kalitesi hakkında verdiği seminere katıldım.
Yemekten sonra
Ayşe biraz uyudu ben notlarımı toparladım..
Ayşe uyanınca denize gittik …
Çok şükür denizi serin ve derinleşiyor..
Çok beğendik..
Akşam üstü ,plajımızın üzerinde yer alan Navajo bara gittik ..
Ouzo'muz yanında takviye ile geldi..
Abi biliyorlar bu işi…
Hava olağanüstü güzel ..
Şimdi diyeceksiniz ki bu ne demek ?
Samimi söylüyorum ve bu konuda bana itimat ediniz
Havası kendinden bahsedilecek kadar hafif ve güzel...
Tevekelli Zeus buralara takılıyormuş..
Deniz kıyısında manitası ile yürüyen bir kızcağız,gözümüzün önünde , aniden kendini elbiselerle suya atıverdi…
Artık kavga mı ettiler? yoksa keyfinden mi atladı ?…orasını bilemiyorum..
Barmenden tarif alarak buranın en kral tavernasının "Aegeonis" olduğunu öğrendik..
Kampa yakın ..
Çok iyi bir kız, bize hizmet ediyor …
Diziler sayesinde Türkçe'yi sökmüş..
Yine diziden çaktık tabi..
Ancak Muhteşem Süleyman'da gündemi zar zor yakalaya biliyoruz..
Kız deniz… derya...
Dönünce bir kaç tanesini izlemek farz oldu artık..
Yunan'a gidecek kardeşlerime sesleniyorum...dizilere çalışmadan çıkmayınız ...
Çok güzel bir yemek yedik ..
Erken bitince yerimize geçtik ..
Ayşe içmiyor ben az vodka içip
yattım..

Günü toparlayan klibim şöyle .


Poseidon Camping Videosu :



GÜNÜN ÖZETİ:

GÜN KM: 211 KUMULATIF KM: 1654

ORT HIZ:76

MAX HIZ:

TOPLAM SAAT:2:45

SÜRÜŞ SAAT :

YAKIT E/Lt :

Advertisement



Tot: 0.701s; Tpl: 0.026s; cc: 11; qc: 48; dbt: 0.4034s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb