Dag 10-Athene

Europe » Greece » Attica » Athens » Pláka
August 3rd 2015
Published: August 4th 2015

Dag 10 - Athene

Om half negen staan we allemaal weer klaar in de lobby, gereed voor nog een dagje Athene. We stappen na een kort ritje in een enorm drukke metro, uit in Plaka, en vinden daar snel weer een gezellig stekkie om te ontbijten. Na het ontbijt lopen we via de boog van Adrianus (niet te verwarren met onze frauduleuze Adrianos van gisteren!) naar de tempel van Zeus. Een enorme tempel waarvan nog een aantal zuilen statig overeind staan en tevens diverse gedeeltes nog goed zichtbaar zijn. Na het bezichtigen van deze tempel lopen we naar het Kallimarmaro stadion en bezichtigen deze vanaf het plein ervoor. Het rondje dat Kevin er hard gelopen heeft, besluiten we maar over te slaan in deze enorme hitte?. Vervolgens besluiten we de bus te nemen naar de voet van de Lykavittos heuvel. Via een behoorlijk aantal trappen en zo mogelijk nog veeeeeel meer stappen bereiken we de kabeltrein en kopen een retourtje naar de top! Daar aangekomen nemen we plaats voor de daar hangende ventilatoren en bestellen iets te drinken om wat op te drogen en ons vochtgehalte weer op peil te krijgen. Hierna beklimmen we nog een aantal trappen naar de top en schieten een aantal mooie

plaatjes alvorens we de treinrit naar beneden weer aanvangen.De trappen naar de voet van de berg lopen we iets sneller dan de heenweg en het kost ook iets minder moeite. Met de metro reizen we vervolgens weer terug naar het hotel en daar plonsen de meesten van nog even in het zwembad. Om vijf uur verzamelen we weer in de lobby en lopen naar het Nationaal Archeologisch museum. Hier treffen we een zeer uitgebreide collectie aan. We zijn wel allemaal enorm nieuwsgierig naar het masker van Agamemnon en we zoeken dan ook met z'n allen het hele museum door. Na een aantal keer vragen en diverse kanten op te zijn gestuurd, blijkt het gouden masker(tje) in een aparte zaal te hangen en dan ook nog vlak bij de ingang! Na deze behoorlijke uitbreiding van onze culturele kennis nemen we rond acht uur de metro naar Plaka en vinden daar een gezellig restaurant. We lopen nog even langs onze fraudeur! waar de gastvrouwen ons wel spotten maar direct in de gaten hebben dat ze ons niet meermoeten aanspreken. Karin twijfelt nog even of ze de familie die voor de ingang staat zal waarschuwen, maar we laten het maar voor wat het is. We gaan er maar van uit dat onze recensies op tripadvisor en Facebook afdoende zullen zijn. Nadat we de ober van het gevonden restaurant uitgebreid hebben uitgehoord over de bij hen geldende tactieken, durven we het aan om te gaan zitten. Achteraf een perfecte keuze, heerlijk gegeten,perfecte bediening en geen verrassing op de rekening. Na het eten lopen we nog wat door Plaka en een aantal gaat nog voor een lekker ijsje. Hierna nemen we de metro en arriveren rond elf uur weer in het hotel. We maken ons op voor onze laatste nacht in Melia Athens. Morgen beginnen we aan onze autorit door een gedeelte van de Peloponnesos.

Tot: 0.078s; Tpl: 0.011s; cc: 11; qc: 48; dbt: 0.0483s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb