Dag 11: Athene-Diakofto

Europe » Greece » Pelopennese
August 4th 2015
Published: August 4th 2015

Dag 11: Athene-Diakofto

Om half negen staat iedereen weer klaar in de lobby van ons hotel. We laten de spullen even staan en lopen een paar honderd meter verderop een bakkertje annex ontbijtgelegenheid binnen. Een paar croissants, cappuccino's, jus d'oranges en icetea, het is lekker vers allemaal en niet zo duur als in Plaka. Om half tien halen we onze koffers op en vertrekken we met de metro richting het vliegveld om daar de huurauto op te halen. Het laatste stukje met de metro is een beetje om grijze haren van te krijgen. We moeten namelijk speciale tickets voor het laatste stuk hebben, en die hebben we niet. In eerste instantie geen probleem denken we, we hebben tot op heden geen enkele controle gehad. Maar als we zien dat het niet hebben van een geldig vervoerbewijs 60 x de waarde van het ticket als boete heeft, krijgen we het toch even benauwd. Volgende halte uitstappen en een ticket kopen dan maar. We zien echter geen kassa, dus gokken het er maar op. Nog nooit zo blij geweest om op een vliegveld te arriveren?. Nu op zoek naar Avis, wel snel gevonden, maar voordat we de auto hebben zijn we een half uur verder. Even al het risico afgekocht, want door schade en schande wordt men wijs zullen we maar zeggen. Om 12.00 zitten we in onze ruime bus op weg naar Diakofto. We maken even een tussenstop bij het kanaal van Korinthe en vervolgen onze reis naar Korinthe zelf, eerst even wat shopjes bekijken en daarna lunchen. We bestellen een Caesar salad of een club sandwich bij lunchroom "Pastel", bij de laatste hoef je de rest van de dag niet meer te eten. Supervers en lekker voor een goede prijs. Nu door naar ons hotel Afrika, waar we om kwart voor vijf arriveren, na wat zigzaggen door de plaatselijke olijfgaarden. De lucht is inmiddels betrokken en er valt zowaar regen. Het is hier verrassend stil, bijna geen mensen op straat en in het hotel zitten slechts enkele gasten. Wat een tegenstelling met het drukke Athene, maar wel even lekker. Het is een gezellige entree, de kamers zijn netjes en we krijgen een vruchtendrankje als ontvangst. Als de regen is gestopt gaan we even bij het zwembadje zitten en werken we via WiFi onze berichten en blogs even bij. Rond een uur of zeven nemen we allemaal even een douche en daarna wandelen we richting het strand. Daar zijn verschillende eetgelegenheden en op advies van onze hoteleigenaar nemen we plaats bij Remezzo. En eerlijk is eerlijk het eten is voortreffelijk en de bediening supervriendelijk. Het brood, water en de watermeloen als toetje zijn gratis. En de ober neemt zelf het initiatief om van ons allemaal een foto te maken. Als we tot slot nog iets te drinken nemen in het loungegedeelte komt hij nogmaals met twee flessen water aan. Deze drinken we echter niet leeg, maar we willen ze wel graag meenemen voor morgen. Op onze vraag wat we er voor moeten betalen, schudt hij overtuigd 'nee, het is goed zo'. Wat een superrestaurant, hier zouden meer toeristen moeten gaan eten. Eens kijken of we op Tripadvisor iets voor hen kunnen betekenen. We checken nog even de vertrektijden van het treintje dat ons morgen door de kloof moet rijden en dan sluiten we de avond hier af. Morgen om 9.00 aan het ontbijt.

Tot: 0.093s; Tpl: 0.011s; cc: 10; qc: 49; dbt: 0.0525s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb