Dagje Anholter Schweiz

Germany's flag
Europe » Germany
February 15th 2015
Published: February 15th 2015

Net over de grens in Duitsland is het Biotop Wildpark Anholter Schweiz. Op 15 februari gaan we daar eens een kijkje nemen, het is ruim 1 1/2 uur rijden (via de A12 langs Arnhem en dan via Zevenaar de grens over. Hierna is het nog maar een klein stukje naar het dorp Isselburg, waar het park is gevestigd.

"Biotoopwildpark Anholter Schweiz"

"We moeten ons zeker eens tegenkomen........!!!"

Etalage van de natuur

Tijdens het tijdperk van de "Engelse Tuin" bouwde in 1893 Vorst Leopold zu Salm-Salm als herinnering aan zijn huwelijksreis een kopie van het Vierwoudsteden Meer, compleet met een Zwitsers chalet en een rotslandschap.

De stenen en het hout werden vanuit Zwitserland met boten en met door paarden getrokken wagens hierheen gebracht.

Naar aanleiding van het 100 jarig bestaan werd de onder monumentenzorg staande Engelse Tuin uitgebreid tot een 56 ha grote biotoop Wildpark.

Op 6 km goed begaanbare zandwegen door, voor deze streek karakteristieke landschapsvoorbeelden en biotopen, vindt u uitgebreide grote volières en Biotopen.

Wij hebben er heerlijk gewandeld en veel foto's gemaakt van allerlei dieren dier er verblijven. Ik zal een selectie weergeven.

Het was heerlijk weer, zonnetje, maar ook wat nevel, zodat er mooi licht was. Wel wat koud, maar ach voor februari heerlijk weer!

Tot: 0.061s; Tpl: 0.01s; cc: 7; qc: 28; dbt: 0.0259s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb