Alles Gut


Advertisement
Germany's flag
Europe » Germany
March 24th 2011
Published: March 24th 2011
Edit Blog Post

cafe Riquetcafe Riquetcafe Riquet

heel leuk café in Jugend Still. Hier heb ik met mijn opa en oma wat gedronken en taart gegeten en ook met jarmo.
Het is alweer een tijdje geleden dat ik wat heb geschreven, maar zal proberen alles samen te vatten.
Zaterdagavond kwam Jarmo aan om een paar daagjes met mij in Leipzig te verblijven. Dat was heel leuk en heb het erg naar mijn zin gehad. Zaterdagavond zijn we meteen ook uitgeweest in de Moritz Bastei. Het was erg gezellig, maar dat was niet vanwege de muziek...
Zondag zijn we toen (na heerlijk te hebben uitgeslapen) naar het Stassi Museum geweest samen met Daniel (de hongaarse jongen). Het was eigenlijk een enorme tentoonstelling over hoe de Stassie te werk ging in de DDR. Erg indrukwekkend en leerzaam. 's avonds hebben we een lekker rustig avondje gehad. Op maandag moest ik helaas al vroeg weer naar school en 's middags heb ik de ontzettende mooie grote Albertina Bibliotheek gezien. Ik denk dat ik daar nog wel eens studieren wil. Omdat het hier heel mooi lenteweer is heb ik daarvoor met Jarmo in een parkje gezeten. In leipzig heb je heel veel parkjes, het is een mooie groene stad. Ben blij dat ik hier in het zomersemester ben! 's middags hebben we wat gedronken met wat anderen en 's avonds hebben we samen met Leisbeth gegeten en ze heeft zelfs Jarmo zijn haartjes geknipt. Ik moet zeggen het ziet er goed uit!
Dinsdag heb ik na school Jarmo nog wat van Leipzig laten zien en nadat mijn fietsje zijn platte band weer gemaakt was zijn we uiteten geweest. Het was het restaurant waar ik de laatste avond ook met mijn opa en oma heb gegeten en het was weer erg lekker en absoluut niet duur. We hebben ons daar goed vermaakt en daarna zijn we ergens nog wat gaan drinken.
Op woensdag ben ik niet naar de les geweest, maar heb ik Jarmo nog wat van Leipzig laten zien. Hebben we samen hetzelfde hoedje gekocht en heb ik nog een cool vest gekocht en daarna moest ik hem gedag zeggen. Dat was nog best lastig, maar ben meteen wat wezen drinken met een paar vrienden en daarna hebben we samen gekookt, dus ik had goede afleiding.
Het was erg gezellig dat Jarmo er was, vooral omdat ik toch wel merk dat ik het vrij lastig vind helemaal alleen in een ander land te zijn. Het in erg leuk, maar ook veel gedoe en daar moet ik toch nog even aan wennen.
Gelukkig komen er nog heel veel leuke dingen aan! Ik moet ook nog mijn vakken regelen en dat is allemaal erg lastig, maar morgen gaan we wandelen in het park (en dat is leuk met dit mooie weer) en zaterdag gaan we naar Dresden. Leuke dingen om naar uit te kijken dus.


Additional photos below
Photos: 16, Displayed: 16


Advertisement

cafe Riquetcafe Riquet
cafe Riquet

een hartje op de cappucino
DSC02214DSC02214
DSC02214

daniel en Jarmo bij het Stassi museum


24th March 2011

Ich fuhle mit Dir
Ik weet wat het is in een vreemde stad! Kus

Tot: 0.21s; Tpl: 0.01s; cc: 5; qc: 44; dbt: 0.0383s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb