Liebe meinen Fahrrad


Advertisement
Germany's flag
Europe » Germany
March 18th 2011
Published: March 18th 2011
Edit Blog Post

En weer even een update. Ik weet ik heb geen foto's, maar heb telkens mijn camera niet bij me (hij is zo groot) en foto's van anderen moet ik nog bekommen.
Vandaag was weer gezellig. Ik vind de cursus alleen niet zo leuk. Ze behandelen ons een beetje als kleine kinderen en alsof we nog nooit gestudeerd hebben.... We moeten wel wat dingen doen, maar we behandelen helemaal niet zoveel grammatika en dat had ik nou wel fijn gevonden. Maar voor de rest is het erg gezellig. Vanmiddag was er de keuze tussen het Bildermuseum en de Buchmesse. De Buchmesse is een groot gebeuren hier in Leipzig dat elk jaar plaatsvindt. Leipzig is dan ook een boekenstad. Ik heb daarom uiteraard voor de Buchmesse gekozen. En die was groot!! Echt enorm. Soort rai maar dan groter. En ontzettend veel boeken. Alle uitgevers stonden daar om hun boeken te tonen en er waren heel veel lezingen. Het was wel allemaal een beetje raar, omdat het zo groot was en eigenlijk wist je niet helemaal wat je moest doen. Er was ook niet zoveel over uitgelegd, dus niemand snapte nou precies wat het was. Ik heb wel een deel gehoord van een soort vragenuurtje van Sven Regner. Sven Regner is een duitse schrijver die ik door Lisa heb leren kennen. Hij schrijft erg leuk, een beetje komisch (en zo praat hij ook) en er is net een nieuw boek van hem uit. Het klonk heel leuk, dus dat ga ik kopen (als ik weer geld heb...)
Daarna ben ik wat wezen drinken met Inez en liesbet en nu heb ik net thuis gegeten. Vanavond gaan we wat drinken op de Karl Liebknechtstrasse, wat de "place to be" schijnt te zijn hier in Leipzig, dus ik ben benieuwd.
O ja, mijn fietsje is echt fantastisch (komt ook echt een foto beloofd). Hij fiets goed (en zoveel valt er ook niet te fietsen, Leipzig is niet zo groot) en ik voel me best cool op mijn antieke fietsje. Het enige is dat het zadel wat hard is, maar daar koop ik wel een zadelhoes voor (hoewel ik niet weet of die hier in Leipzig gestolen worden...) Het enige rare is dat ik gewend ben om mijn fiets op een echt goed slot te zetten en nu heb ik een "redelijk" slot, maar ja, er zijn mensen die hebben veel slechtere sloten.... Hoop dat het goed gaat, wil mijn fietsje niet kwijt. (wisten jullie al dat ik een half jaar garantie heb op mijn mooie fietsje?)

Advertisement



20th March 2011

Super cool dat fietsje! Is het daar gebruikelijk om de fiets te pakken? Hier krijg ik best veel reacties als ik ergens aan kom peddelen haha. En hoe ver zit je eigenlijk van de uni vandaan? Succes met je cursus, of 'veel plezier' eigenlijk! xx p.s. Wij willen foto's:)
20th March 2011

Foto's
Sven Regener is echt tof, zo leuk dat je hem gezien hebt. Geen excuses mogelijk voor het niet meenemen van je camera (okee misschien alleen met uitgaan). Ik wil foto's van je nieuwe plekje tif! Maar ga door met schrijven :) xx Lisa
21st March 2011

Fijn dat je het wel goed kan vinden daar en volop nieuwe vrienden aan het maken bent :). Je kamer ziet er echt enorm groot uit, maar ook wel een beetje leeg. Of komt dat omdat je nog niet helemaal uitgepakt bent? Jouw Duits lessen klinken een beetje als mijn Italiaans lessen :P. Ik wil trouwens wel dat fietsje eens zien, het klinkt heel erg schattig! Wanneer begint het semester? xxxxx

Tot: 0.21s; Tpl: 0.009s; cc: 5; qc: 48; dbt: 0.0426s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb