Sommer!!!


Advertisement
Germany's flag
Europe » Germany » Saxony » Leipzig
June 4th 2011
Published: June 4th 2011
Edit Blog Post

Deze week heb ik geleerd dat het best fijn studeert hier in de bibliotheek en dat door vijf dagen geen internet te hebben. Op woensdag had ik thuis weer internet, maar studeer nog steeds in de bibliotheek. Heb deze week dus veel gestudeerd, maar ook heel veel leuke dingen gedaan. Bijvoorbeeld op maandag. Op Maandag had ik een lange lesdag, omdat een uitgevallen werkcollege naar negen uur 's ochtends was verschoven (dit betekende dat ik op maandag van negen tot half vijf colleges had). Daarna was ik naar Thai Bo wat weer leuk en lekker vermoeiend was om vervolgens door te gaan naar een BBQ op een plek waar we ook konden beachvolleyballen. Ik kon echt helemaal niks van dat volleyballen, maar het was ontzettend warm dus we konden daar heel lang heerlijk buiten zitten en bijvoorbeeld naar de sterren staren.
Op dinsdag en woensdag heb ik veel tijd in de universiteit doorgebracht om ook te leren (en op woensdag viel mijn college uit, dus toen kon ik lekker de hele dag doorleren) en natuurlijk naar de fitness.
Op donderdag was iedereen vrij en daar hebben we heerlijk gebruik van gemaakt, door eerst woensdag leuk uit te gaan naar een bar met een heel schattig klein danszaaltje en op donderdag te gaan kanoën.
Het kanoën was leuk en lekker sportief. Omdat iedereen had bedacht dat het mooi weer was (na een paar slechtere regenachtige dagen) moesten we ongeveer drie kwartier wachten voordat we konden gaan kanoën, maar toen konden we ook echt beginnen. We hadden twee vijf (eigenlijk vier maar we moesten er met zijn vijfen in) kanoes en 2 een persoons. Ik zat met Liesbet, Caro, een deense jongen en daniel in de kanoe en dat werkte eigenlijk niet zo goed. Maar toen we de twee jongens inruilden voor Pierre en david gingen we echt als een speer. Pierre die het tempo aangaf en david die stuurde ging perfekt. Tussendoor hebben we nog ergens aangelegd om een ijsje te eten en dat gedeelte van Leipzig gezien en dan weer terug.
Nadat we weer terug waren zagen de jongens dat er ook een paar goede beachvolleybalvelden in de buurt waren. Een boel ginge al weg, maar Liesbet, David, Pierre, Daniel en Hjalte (de Deen) bleven om leuk te beachvolleyballen. Daniel presteerde het alleen om op de een of andere manier tegen het net aante lopen en daarmee zijn bril kapot te maken, dus die moest alweer vrij snel naar huis.
Het volleyballen was leuk en ik was gelukkig ook weer wat beter dan maandag. Naast ons waren ook vier wat oudere duitsers aan het volleyballen. Op een gegeven moment vroegen ze of we mee wilden doen. Ze waren wel wat beter dan wij (hoewel David en Hjalte vrij goed kunnen volleyballen), maar het was heel leuk! Daarna zijn we nog samen Pizza gaan eten en toen lekker naar huis.
Op vrijdag heb ik eerst hard gestudeerd en daarna hebben we met zijn alles bij Liesbet de halve finale Roland Garos gekeken en hongaarse pannenkoeken gegeten. Het was gezellig, maar helaas ben ik niet helemaal goed geworden van de pannenkoeken en ben ik de hele nacht en volgende dag misselijk geweest. Beetje jammer want daardoor kon in vandaag (zaterdag) ook niet zo hard studeren als ik wilde en je voelt je gewoon niet zo lekker. De pannenkoeken waren gemaakt met veel zonnenbloemolie dus denk dat mijn maagje daar niet zo goed op heeft gereageerd.
Morgen is het nog steeds heel erg mooi weer en dus gaan we naar het meer! Heb net al een lekkere salade gemaakt. Misschien kunnen we morgen zelfs wel zwemmen. Je schijnt daar ook te kunnen beachvolleyballen en er wordt ook weer een BBQ georganiseerd, dus dat wordt één gezellige boel!

Advertisement



Tot: 0.348s; Tpl: 0.011s; cc: 8; qc: 47; dbt: 0.1102s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb