Kein Internet...


Advertisement
Germany's flag
Europe » Germany » Saxony » Leipzig
May 27th 2011
Published: May 27th 2011
Edit Blog Post

Omdat ik het heb gespresteerd om deze maand al meer dan 25 GB internet te gebruiken (en dat is de limit in mijn Wohnheim) zit ik nu in de bibliotheek ipv te studeren al mijn mails etc. te bekijken en dus ook een blog te schrijven. Denk dat ik tot 1 Juni nog wel vaker hier zal zitten... Heb dus sinds Donderdag (gister) geen internet en als je het niet meer hebt, weet je opeens waaroom je het "nodig" hebt; dus wat ga ik nu thuis doen? Het was even schrikken gister en het gooide mijn hele dag planning omver (wat? ik moet naar de bibliotheek voor internet?) en gaf mij een zware tas, maar denk dat ik er nu een beetje aan gewend ben. Vandaag (Vrijdag) was dan de tweede "schok". Had mijn hele dag gepland en dacht eerste boodschappen daarna bibliotheek, maar daar kwam even iets tussen. Had namelijk ook bedacht om mijn banden op te pompen, maar dat bleek iets meer gedoe dan gedacht. Het ventiel van mijn achterband bleek kapot te zijn. Daar kwam ik na heel veel proberen pas achter, maar toen stond ik in een zelfservice fietsenmaker (al volledig warm) en als er iets is waar ik geen verstand van heb zijn het wel fietsen. Dus ik met een half platte band naar de winkel fietsen waar ik mijn fiest gekocht had; geen succes, was gesloten ( O ja, die winkel is gesloten op vrijdag). Dan maar naar de dichtsbijzijnde fietsenmaker. Na wat gedoen (wat is in godsnaam ventiel in het duits?) heeft iemand er naar gekeken, iets nieuws opgedraaid (kostte mij €1.50), banden opgepompt en toen ik na een uur bloed, zweet en tranen weer vrolijk naar de supermarkt fietsen.
En nu zit ik dus in de bibiotheek, waar ik straks als het goed is ook ga studeren.
Verder was mijn week niet heel bijzonder. Woensdag zijn we naar een Cultural Cookery avond geweest georganiseerd door WILMA (de internationale studenten vereniging), maar dat viel behoorlijk tegen. Daarna wel nog gezellig met zijn vieren (Liesbet, Inés en Caro) in café Waldi gezeten.
Donderdag, na de grote schok, had ik les tot vijf uur en training die begon om vijf uur. Omdat ik die dag totaal geen zin had om mij te haasten ben ik niet naar trainen geweest, maar heb ik om zeven uur Thai Bo gedaan in de Fitness. Dat was heel geslaagd; super energieke vrouw die dat gaf (waardoor iedereen werd aangestoken om eigenlijk gewoon extra je best te doen) en daarna was ik volledig op en bezweet. Een goede training dus. 's avonds hebben we nog in een café gezeten met live muziek.
vanavond ga ik waarschijnlijk eerst pilates doen (tja, heb toch niks te doen thuis) en daarna is er hier in Plagwitz (wijk in het westen) een festival. Het is vandaag en morgen dus een van deze dagen gaan we er even kijken.
Maar in ieder geval zaterdag een rustige plek vinden in de universiteit waar ik kan skypuh met UCU vrienden om het te hebben over van alles, maar vooral over onze Sirius Course die wij zelf in elkaar gaan flansen!

Advertisement



Tot: 0.217s; Tpl: 0.009s; cc: 5; qc: 44; dbt: 0.0423s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb