CLEVER TITLE IS HAMBURG


Advertisement
Germany's flag
Europe » Germany » Hamburg
August 6th 2008
Published: October 11th 2014
Edit Blog Post

Total Distance: 0 miles / 0 kmMouse: 0,0

COPENHAGEN-HAMBURG


Geo: 53.5534, 9.9922

GÜN 40 Günlerden Çarşamba


40 kere maaşallah ..
40 gündür seyahatteyiz.
Sabah 07:30 ya da 08:30 da uyandım.
Buralarda devamlı bir saat sorunumuz var.
Bir türlü saat kaç, bilemiyoruz.
Hangi yolu seçeceğime bir türlü karar veremedim.
Yanlış anlaşılmasın, bu yolu Istanbul 'da zaten saptıyoruz.
Ama yolun durumuna göre ,ana plandan ufak tefek sapmalar oluyor.
Sonunda "kısa" yol + "vapur" yolunu seçtim.
MIO 334 km yol verdi.
Yolda demir paralardan kurtuldum.
Bu demir paralar, her yerde sorun oluyor .
O nedenle bir an önce vedalaşmaya bakınız.
Yanımda 600 DKK para var.
Geçmeğe yeter mi endişeleri içinde yolu izledim.
Yol ,doğruca gemiye gidiyor.
475 DK aldılar.
Çok rahatladım.
Paranın gerisini gemide harcadık .
Sen sağ ben selamet....45 dakika sonra Almanya ya vardık.
Hamburg 100 km ötede.
Rahat bir yolculuktan sonra Hamburg a girdim.
Hamburg Almanya'nın ikinci büyük şehri olup kendi başına ayrı bir eyâleti oluşturur. Aynı zamanda Avrupa Birliği'ndeki en büyük 6. metropoldür.
Almanya'nın dünyaya açılan kapısı da denilen kent, Almanya'nın en büyük limanına da sahiptir.
Rotterdam'dan sonra Avrupa'nın en büyük ikinci limanı olup, dünyada da 9. sıradadır.
Şehir, adını İmparator Şarlman'ın MS 808 yılında yaptırdığı kaleden almaktadır.
Alster ve Elbe nehirlerinin arasındakı bataklıktaki ,kayalık bir bölgede inşa edilen kale Slav akınlarına karşı kurulmuştur.
Hammaburg adındaki kalenin ismindeki "burg" kale anlamına gelmektedir.
Hamma kelimesinin anlamı, kalenin yeri gibi belirsizdir.
Hamburg Almanya'nın kuzeyinde yer alır.
Kuzey Denizi'ne akan Elbe nehri kıyısındadır.
Şehrin tam merkezinde iki büyük iç göl yer alır.
Binnen- ve Aussenalster Gölleri.
Ayrıca şehrin içinden bir sürü nehir akmaktadır, dolayısıyla bu özelliğinden dolayı şehirde tıpkı gibi çok sayıda irili ufaklı köprüler bulunmaktadır.
Elbe Nehri genişletilerek dünyanın en büyük limanlarından biri yapılmiştır.
Hamburg eyalet'i Schleswig-Holstein ve Niedersachsen eyâletlerinin arasında yer alır. Hamburg'dan Elbe'nin dışında , Alster, Bille, Düpenau, Eilbek, Este, Flottbek, Isebek, Kollau, Osterbek ve Wandse nehirleride geçmektedir.
Denize yakın bir konumda bulunmasının etkisinden dolayı, iklimi nispeten diğer kuzey kentlerine göre ılımandır.
En sıcak ayı olan temmuzda hava sıcaklığı ortalama 25 °C civarındadır.
Kağıt üzerinde seçtiğimiz kamp, şehirden uzaktı.
Bu nedenle yeni kamp arayışlarına girdik.
Azıcık bocalama sonucunda bulduk.
Bir günlük yer verdiler ama şehrin göbeğinde ve çok rahat bir yer .


meraklısına adres:
http://www.camping-buchholz.de/Index_e.html

Dolayısıyla yeri çok stratejik. VW servisi ile temas kurmağa çalıştım.
Sonuç yok .
Yarın sabah 10.000 bakımı için servise gideceğim.
İnşallah yedek anahtar da gelmiştir .
Akşam yemeğimizi kampta yedik.
Sonra şehre gitmeye karar verdik.4 no' lu otobüs ile önce, Schlupip diye bir yere gidiyorsun oradan metro ile ( sarı hat ) St Pauli ye gittik.
Ayşe ille de bana "orospuları göstereceğim" diye tutturdu.
"Kalemim değil ve bu işler için çok yaşlıyım" diye reddettim.
Biraz turladık .
Adeta İstiklal caddesinde dolaşıyorsunuz.
Börekçiler...kebapçılar...Antep lahmacun hepsi orada.
Yazılış ,Almanların kolayca anlaması için"Türkçe" ...
Müzikli bir yerin karşısına oturduk .
Oturma yerini tribün gibi yapmışlar .
Nasıl olsa millet yoldan geçenleri seyretmek üzere orada bulunuyor.
İşi kolaylaştırmışlar.... herkes yüzü caddeye dönük Tribünde oturuyor.
İyi bir şey geçerse alkış var mı ? bilmiyorum .
Rastlamadım.
Orada 2 bira çektik sonra kampa döndük ve yatıp uyudum
Bu arada ,bu "clever title" meselesine açıklık getireyim.
Bu anılarımızı yazdığımız hazır program ,mutlaka yazdığımız yazıya bir başlık katmamızı bekliyor.
Aksi halde yazıyı kayda almıyor..Bir de bizi biraz tahrik etsin diye "clever title" ( Çakal başlık ) diye tutturuyor..
Ben de çakal başlık Hamburg diye yazdım ...başkaca bir anlam aramayınız ...

Hergün,günün karelerini toplayarak video haline getirdim ve kolaylık olsun diye You tube'a koydum ...ilgileniyorsanız aşağıdaki linki tıklamanız yeterli:


Şu anda Hava Durumu :
https://www.accuweather.com/en/de/hamburg/20095/weather-forecast/178556


Bugün katedilen Km:335 Kümülatif :7584


Additional photos below
Photos: 8, Displayed: 8


Advertisement



Tot: 0.105s; Tpl: 0.021s; cc: 11; qc: 30; dbt: 0.0322s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb