Dag 11 – donderdag 22 juni 2017 – Rothenburg ob der Tauber

Published: June 22nd 2017

Rothenburg ob der TauberRothenburg ob der TauberRothenburg ob der Tauber

Toegangspoort door de stadwallen
Dag 11 – donderdag 22 juni 2017 – Rothenburg ob der Tauber

Vandaag verplaatsing zuidwaarts naar Rothenburg ob der Tauber. De 40 km lange weg was al een belevenis. Kronkelend door het Taubertal.

Rothenburg is een prachtig middeleeuws stadje omringd door een hoge begaanbare stadsmuur met 42 torens. Het mooiste plaatsje dat we tot nu toe hier gezien hebben.

Alles ademt hier geschiedenis. De eeuwenoude vakwerkhuizen zijn nu wel ingenomen door dure winkels voor de massa's toeristen die hier op af komen. Ook het verre Oosten is hier weeral ruim vertegenwoordigd met hun I-phone's op stick in aanslag.

De fietsen bleven vandaag op stal. Een lange namiddagwandeling liet ik wegens de hitte en uit preventie voor een pijnlijke rug, voor de jongere liefhebbers, waaronder de bomma.

Gingen ze toch wel 's avonds te voet nog eens terug voor een gezamenlijk etentje. Daar kon ik dus niet aan ontsnappen. Gelukkig was er dan wat meer hoge bewolking en niet meer zo heet. Dat kon ik nog wel aan.

Rothenburg ob der TauberRothenburg ob der Tauber
Rothenburg ob der Tauber

Scheve middeleeuwse huisjes

Tot: 0.076s; Tpl: 0.01s; cc: 13; qc: 29; dbt: 0.0393s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb