MACHO AUGUSTUS


Advertisement
Published: December 30th 2014
Edit Blog Post

Total Distance: 0 miles / 0 kmMouse: 0,0

MENTON-LA TURBIE


Geo: 43.7452, 7.40015

GUN 16 günlerden PAZAR
Menton'da sabah kahvaltısından sonra, tepelere vurma zamanı gelmişti..
Yolda bizi sinir eden bisikletlileri, zar zor sollayarak, La Turbie 'ye ulaştık.
Kardeşim Pazar günü olunca, bu Fransız halkına bir şey batıyor..
İpini koparan, bisikletini kapıp yollara çıkıyor.
İyi güzel de, herif veya kadınları sollamak mümkün değil.
Yokuş çıkarken arkasına düştün mü yandığının resmidir..
Bunu biz de yapacaklar....
Bir düzine bisikletli ezildikten sonra, bak bakalım bisiklete biniyorlar mı ???
Lahavle deyip kaplumbağa hızında devam ediyoruz..
Oldum olası bu bisiklet sporunu sevmezdim meğersem bir sebebi varmış..
Aman sakın yanlış anlamayınız ..


Bisiklet aslında asil ve çevreci bir spor da minibüsle yokuşlarda peşlerine takılmamak gerekir diyorum ...
Artık esas mevzumuz Provence' a girdik...
La Turbie, Fransa'nın güneydoğusunda, Provence-Alpes-Côte d'Azur yönetim bölgesine bağlı Alpes-Maritimes İlinde bulunan bir belediye.
8 km²'lik yüz ölçümüne sahip olan belediyenin nüfusu, 3.000 (1999 sayımı) kişidir.
Kentte bulunan Augustus Zafer Anıtı nın meraklısı çok ve çok sayıda ziyaretçi çeker.
Bu zafer anıtının çok güzel bir hikayesi var ...
Efendim vakti zamanında ,"Via Julia Augusta" denilen İtalya-Fransa hatta İspanya'ya kadar uzanan "otoban" buradan geçiyormuş.
Burada yaşayan Liguryalı asiler, ikide birde yolu kesip maraza çıkarıyorlarmış.
Bu konum elbette ki giderek İmparator Augustus'un karizmasını çiziyor.

"Yapma- etme" den anlamıyorlar..
İmparatorun nihayet kafası atıyor ve bu Liguryalı asilere haddini bildirmek üzere yola çıkıyor..
Bunu çözmesi kolay değil...
Konunun çözülmesi tam 9 yıl sürüyor ve 44 aileyi yok ederek yolu sağlama alıyor .
Bu da yetmezmiş gibi, "öyle olmaz böyle olur" diye, bu yörenin en yalçın tepesine 50 m yüksekliğinde bir zafer takı (Trophee des Alps) inşa ediyor.
Millet görsün buralar kimden sorulur ?
Buraların dayısı kimdir ? diye …
Bu maço " tak " bugün 35 metreye indi...zira anlaşılan o ki , diktiği heykeli al aşağı etmişler.
XIV Louis'nin mühendisleri, kralımıza bir numara olmasın diye kraldan fazla düşünerek bir kısmını yıkmışlar...
Zafer anıtının içine, yok edilen 44 aile için bir plaket konulmuş.
İsimlere bakarsanız adeta The Soprano's dizisinin kast çalışması..
Bruni, Vindelici,Rugusci, Salassi, Brigiani, Brodionti ve de Trumpilini…
Bu Tak'ın hemen önünde yer alan terastan, Monaco 'yu tabak gibi görmek mümkündür.
Monaco'da havai fişek gösterileri yapıldığında ,buradan izlemenin tadına doyulmuyormuş.
Biz tanık olamadık.
Söyleyenlerin yalancısıyız.
Şehir çok iyi korunmuş bir Roman kasabası.( Bu bizim anladığımız Roman değil ...basbayağı Roma'lı )
Kısaca Turbie,umduğumuzdan çok daha sevimli bir yer çıktı.
Meydanda bir kadın kasap var... aynı zamanda muazzam tavuk çeviriyor.
Kendisi biraz huysuz, ama bizim aramız iyiydi.
Bize hindi kadar bir tavuk verdi.
Ayşe ile yiye yiye bitiremedik.
Üstelik tadı da güzel, atmaya kıyamıyoruz.
Vallaha bizdeki piliç firmaları ağız tadımızı mahvetmişler.
Esas tavuğun tadını unutmuşuz..
Bu arada müthiş bir yağmur boşandı, biz de tavuğu rahatça yeme olanağını bulduk.
La Turbie'de , pazar günü, park yeri bulmak neredeyse imkansızdır.
Kaç tur attım bilemiyorum .....sonunda bir yer boşaldı yıldırım gibi daldım .
Meğerse yolun karşısında bir Monaco taksisi, burayı gözüne kestirmiş ve bekliyormuş.
Ben, park ettikten sonra ,taksinin farkına vardım.
Zaten önceliğin benim tarafımda olması gerekir .
Herif yabancı plakayı görünce dayılandı.
Fakat kardeşimiz İki şeyi hesaba katmadı...
Bir : bu yabancı plaka, Türk plakası..
İki: Bu aracı kullanan herif, Fransızca biliyor.
Bayramlık ağzımı açtım.
Bütün kent, bir Monaco taksi şoförünün ne hale geldiğine tanıktır..
Kısa süren bu ağız dalaşı sonunda ,Tüm La Turbie halkı "TR" plakanın nereye ait olduğunu öğrendi..
Etrafta bize karşı saygı düzeyinde bir miktar yükselme oldu...
Topu topu yüz tane askeri olan bir ülkenin taksi şoföründen ne olur be ??
Bu olaydan bağımsız, elim bir olay olarak, maalesef dalgınlıkla emektar fotoğraf makinemi düşürdüm.
Son hali ile resim çekiyor, fakat biraz bulanık çekiyor..
Aklı karışmış garibimin..
Günün videosunu hazırladım ..altta bir yerlerde duruyor..dilerseniz bakarsınız ...
meraklısı için you tube 'a bir kopya koydum ...dileyen bakar ...


La Turbie 'de şu anda hava durumu :

https://www.accuweather.com/en/fr/eze/146469/weather-forecast/146469



Advertisement



Tot: 0.413s; Tpl: 0.011s; cc: 15; qc: 47; dbt: 0.1773s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb