Trabento diary

June 30th 2008
Published: June 30th 2008

This content requires Flash
To view this content, JavaScript must be enabled, and you need the latest version of the Adobe Flash Player.
Download the free Flash Player now!
 Video Playlist:

1: ready to go... 56 secs
2: strebozz... 28 secs
3: french lesson... 15 secs
24.Juni Tirsdag

Vi vokna rimelig tidlig tirsdag morra.. Andrebo hadde fått en god natts søvn og var i godt humør og uthvilt, meg derimot hadde ikke fått sove så mye og hadde ikke så godt humør... Siden vi hadde kommet til telt plassen rimelig seint så hadde vi ike sett våre omgivelser serlig bra, men nå som det var lyst kom alt fram for en vakker dag... det viste seg at vi hadde satt opp teltet vårt omtrent 2 meter ifra en bæsj... jeg ville kalle oss ganske heldige som ikke hadde satt teltet rett oppi... litt flaks må mann jo ha.. ikke sant.. men, ja... vi kom oss avgårde mot sentrum for å spiste frokost og sjekket nettet for mulige soffar og lignende.. Siden vi ikke hadde fått tak i noen i La Rochele eller hadde hatt det det helt fantastisk der, så bestemte vi oss for å kjøre til Brest i håp om at det var noen hyggelige folk plass og hjerterom til 2... så vi sende avgårde et dusin søknader, spiste frokost og kjørte avgårde... Det var en ganske lang kjøretur, mye musikk, piss preik og jeg tok tilogmed en siesta underveis, mens Strebazz blei skikkelig forbanna tiltider over udugelige bilister på små veier til min store fornøyelse... hehe... han er ganske morsom å se på når han er forbanna... vi kom rimelig tidlig fram til brest, og denna gangen hadde vi internett med en gang på grunn av noe som heter free-hotspot.com som vi fant på nette.. der kunne vi slå opp hvor det fantes gratis nett hvor en vi skulle... en revolusjon for oss... men vår glede over dette ble raskt demmpet over faktumet at ingen ville ha oss hjemme hos seg... så vi slang ut et par nye søknader, for å så ta os en rusle tur rundt i byen... og for første gang på turen føle vi oss hjemme.. rart det der.. Brest var like stygt som Oslo.. men Brest hadde ihvertfall en grunn... Brest hadde blitt total ødelagt under andre verdens krig, hva jo oslo ikke var... så alle husa der var blitt bygget i 50 talls stil, som ja, du gjettet det, ser hlt hjævelig ut.. akkurat som oslo.. hehe... men ja vi spiste og dro tilbake til nettstede for å se om vi hadde fått napp.. men no such luck... så naturligvis fikk vi det for oss at alle i nord frankriket var noen jævla rasshøl som ikke ville ha oss bønda i fra nord på besøk.. det kan ha vært en liten overdrivelse, men ikke langt unna.. ish.. sånn ca... vell... så vi måtta jakte etter nokk et sted å sette telte vårt... denna gangen fant vi en skikkelig bra spott på ei strand 15 min ut av sentrum.. plassen lå helt langs vannet rett ved ei båt brygge nedafor en park... alt var perfekt til Andrebo oppdaga at det lukta dritt... så vi starta en liten lete aksjon etter hvor denna dritten kunne være, og kom vell egenlig ingen vei.. vi ble vell egentlig enige om at det ikke var noen dritt der, og at vi bare hadde mentale problemer eller no... så vi satt opp teltet, tok med oss litt å drikke( vann og brandy ) og la oss i telte.. veldig koselig var det.. meg og andrebass i posene våre, hav suset og skvulpet fra bølgene som slo in over stranda... den natta sov vi begge godt og lenge...

Tot: 0.083s; Tpl: 0.01s; cc: 12; qc: 47; dbt: 0.0467s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 2; ; mem: 1.1mb