Trabento diary

June 30th 2008
Published: June 30th 2008

25.Juni Onsdag

Vi vokna til strålende sol som skinte inn i teltet. Vi hadde sovi med telt døra open siden det var så sinsykt varmt om natta... det var ikke allerværst tidlig om morran, sånn ca i 10 tia, og vi begge var uthvilte... det er slett ikke værst å sova på stranda skal jeg si dere... vi fyrte avgårde til buttikken å bunkra opp med det nødvendige av mat og et par liggeunderlag, just in case.... vi åt litt, og bestemte oss for å prøve å finne et krigsmuseum eller liknende, og ende opp på den eneste rest av Brest som hadde overlevd andre verdenskrig, nemelig fortet som sto midt i byn, Chateau de.... et eller anna... husker ikke... ganske intresangt faktisk... deler av fortet hadde stått siden år 280, når romerne først hadde kommet til området og at det fortet var grunnlaget til byen Brest... så der ja, det var dagens obskure historie time for dere... etter vi hadde vært der, fant vi en internett cafe og ble sittende å loke i en 5 timers tid... hehe... lokekjellern på tur vettu... og mens vi satt der og oppdaterte alle mulige sider og ting og tang, så ble det også klart at Marevius, aka. Marius, aka. Marion, aka. Åge.... hehe... ( vi er klare over at vi har vært alt for dårlig til å gi Marius nye navn... vi tar dette faktum til oss, og, skal fly ned og møte oss i Brussel på først kommende søndag, for å så være med å innvadere Dunkerque... hva, innvadere Dunkerque?!?(sier dere) Ja det er helt sant, det er blitt bestemt fra øverste hold( Andrebass og meg ).... mer om det senere... er faktisk på innvaderings tokt til Caen akkurat nå mens jeg skriver disse ord.. men ja... mer om det nå vi kommer til riktig dag... men ja... etter disse timene på cafen var dagen neste blitt kveld og vi var skrubb sultene.. vi gik til bilen for å cruse gatene for noe å ete, men når vi kom fram til bilen var det noen som hadde schmelt opp en pizza reklame på vindusruta... så ja... reklame funker... vi dro rett dit... vi kom fram og gjorde oss klare til å bestille, som innebærer at vi forbredte våre fantastiske fransk kunskaper... det vi ikke regna med var at det var super duper tilbuds dager på sjappa, som vil si kjøp 3 betal for 1... hehe, vell så vi endte opp med en god del mere en det vi trengte... vi dro på stranda, spiste, preika og lo.. bestemte oss så for å dra til et nytt sted for natta, så vi dro sørover ut på ei halv øy som så lovende ut.. men nei da.. når vi kom ut mot tuppen på øya så dukka det plutselig opp en militær base, som selfølgelig ikke var open for oss omstreifende pizza spisere... vakke lov å røke der engang... usj.. dritt sted... vell, så vi dro sluk øret tilbake veien vi hadde kommi... det var da vi oppdaget det... vi så en gjeng unge folk utpå et jorde som grilla og drakk med telt og biler... fryktløse som vi er( helt sant ) stoppet vi opp, og gikk for å spørre om vi kunne telte med dem for natta... de virka skeptiske i starten, men det tok ikke lang tid før vi sjarmerte dem i senk med våre fantastiske fransk kunnskaper... hehe... heldigvis studerte halvparten av dem engelsk, så vi fikk forklart at vi var omreisende fra det kalde og fryktløse nord som ikke var ute etter å plyndre og voldta deres yndige små piker... det gikk veldig bra og det var veldig begeistret for å ha sånne barske folk som oss i teltet ved siden av seg( også helt sant )... her skjedde noe merkelig.. jeg sto og stuttra ut det jeg kunne av fransk mens strebozz gikk for å kjøre bilen in på området... og like fort som han hadde gått så kom han smilende tilbake... jeg spurte hva det var, og han sa: "hehe, jeg har vist greid å trille bilen ned i grøfta"... og det hadde han... bilen sto med halparten av nesa neddi ei grøft og rompa rett tilværs.. vi lo litt tok et par bilder, og dytta bilen tilbake opp på veien... det hadde gått veldig bra, og bilen hadde ikke en eneste skramme... takk og lov... vi må nemlig betale en heldel vis det skjer noe som helst med denna bilen... men sånt kan man jo ikke tilate seg og tenke... ikke sant.. vi satt opp telte i en fei, så det var gjordt, så satt vi oss ned med disse unge folka og drakk av alle krefter... de viste seg å være unge studenter som feiret avsluttinga på skole året sitt... så vi drakk og festa til langt på natt og søvna en etter en... sånn som man vanligvis gjør... de ekke så forskjellige her nede.. til og med noen som spøy.. hehe.. tenk på det dere... eller ikke.. has you like...

Tot: 0.075s; Tpl: 0.009s; cc: 12; qc: 54; dbt: 0.0484s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb