Motorhome reis naar Lapland - dag 22

Europe » Finland » Lapland
June 19th 2014
Published: November 10th 2016

0620 – Vrijdag – Inari(440km)

Verder noordwaarts, tot Inari, het meest noordelijke punt van onze reis. 350 km boven de Noordpoolcirkel.

Onderweg werden de bomen steeds kleiner en dunner. De wegen smaller en nog minder verkeer.

Het weer valt echt niet mee. Onderweg regen. Koude regen. Hier en daar nog sneeuwplakken.

Zagen meer en meer rendieren langs de bermen. Ook een hele witte met 2 horens. 't Was misschien een geitenbok.

Bezochten onderweg het oudste houten kerkje van Lapland. Gebouwd in 1689.

Morgen is het Midzomerdag. Voor ons eerder een midwinterdag. Het is hier zo een 5 à 6 °. Kouder als bij ons deze winter.

Maar we staan hier prachtig op 5 m van het uitgestrekte Inarimeer.

Straks de verwarming aan, en morgen wandelen met de botten aan. Voetbal kunnen we hier niet zien. Satellietontvangst te zwak.

Zagen de foto's van K in rode duivel outfit. Zeer leuk. Had er nogal plezier in. Dankje B.

Tot: 0.057s; Tpl: 0.009s; cc: 8; qc: 26; dbt: 0.0302s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb