Motorhome reis naar Lapland - dag 23

Europe » Finland » Lapland
June 21st 2014
Published: November 11th 2016

2106 – zaterdag – Inari.

Opgehouden met regenen deze voormiddag. Om 14u toch al 9°. Het warmt op !

In de voormiddag bezochten we uitgebreid het indoor en outdoor 'Samen' museum. Samen zijn dus Lappen.

Indrukwekkend en zeer mooi voorgesteld.

Geschiedenis en kultuur, en het leven van de Samen van in de oudheid tot nu. Nomadisch volk levend van wat de wilde natuur hun biedt. Rendieren, bessen, vissen en jacht.

Mama kocht vers gerookte vis (smooked fish) aan kraampje van 2 Lappen.

's Namiddags doen de dappersten een voettocht naar een historisch wilderniskerkje. Wij bedankten.

Te koud. In de plaats wat rondgetoerd met de Mh in de omgeving. Inari is zeer klein.

Een vissershaventje voor de Lappen en enkele grote souvenierswinkels, restaurants en zilverwerkwinkels voor de toeristen. 3 Korte straten en men zit terug in de bossen.

Laat in de namiddag komt de zon er even door, maar wat later een hagelbuitje. Het is hier dus Midzomerdag.

De zon gaat hier niet onder van 22 mei tot 22 juli. Maar je ziet ze amper. Te veel dreigende belemmerende bewolking. Spijtig, maar te verwachten. We zitten hier niet op Tenerife.

Maar wegens de koude,..... geen muggen ! De muggennetjes blijven in de verpakking.

Tot: 0.528s; Tpl: 0.011s; cc: 6; qc: 44; dbt: 0.3301s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb