Tallinn

Estonia's flag
Europe » Estonia » Tallinn
September 19th 2007
Published: October 1st 2007

Baltische trip, Episode 3.

De laatste stop van ons avontuur. We vinden dat het ondertussen wel eens welletjes is met al die slaapzalen in herbergen en besluiten om een tweepersoonskamer te nemen in een hostel in de stad. Nog steeds heel goedkoop, maar dan een plek voor onszelf. Heerlijk om zo tot rust te komen en daarmee besef ik dat ik een goede keuze maakte met mijn kot in Warschau, waar ik koos voor een eigen kamer in een apartement in plaats van een gedeelde kamer in een studentenhuis op de campus.

Soit, die eerste namiddag gaan we gezellig en lekker eten bij een Italiaan en tsjaffelen rustig door de stad. Terwijl we een kerk binnenwandelen blijkt dat er een koortje aan het oefenen is en dat is nog best leuk ook. Hups hops, steegje in, weer uit, kusje, huppel, doe maar op. De Lonely Planet gidst ons naar chocolatier Pierre, waar Jasmijn iets neemt als chocolademousse en ik bestel Pierre's Something Very Good. Het interieur heeft iets erg kitscherig Marie Antoinette achtigs en de muziek lijkt evenwel van Nicolas Lens. Maar is het niet. Terwijl we - weer, maar oh zo heerlijk die Hosseini - lezen in onze
Pierre @ Pierre'sPierre @ Pierre'sPierre @ Pierre's

Echt gezellig dus.
boeken legt Pierre een cd op van Edith Piaff.

De tweede dag maken we een wandeling de berg op waarrond Tallinn gesticht is. Na deze ochtendwandeling nemen we een voortreffelijk ontbijt in een trendy zaak niet ver van het centrum. Super, met croissants gevuld met amandel of gesmolten kaas en hesp. Wanneer we de rekening krijgen blijkt die niet de onze te zijn, maar wel in ons voordeel, dus betalen we slechts de helft. Achteraf voelen we ons een heel klein beetje schuldig want hadden we dit niet moeten melden? Ach nee, ze moeten zich maar niet vergissen. Dan maken we een wandeling richting het noordoosten de stad uit naar een prachtig park. Uiteindelijk stuiten we op het Estionian Museum of Art dat gesloten blijkt te zijn maar we nemen ons dan maar voor om het de volgende dag te bezoeken.
's Avonds nemen we nog een echte Russische sauna iets verder van het hostel.

De laatste dag staan we goed vroeg op en gaan we nog eens ontbijten in dezelfde zaak als die van gisteren. En alweer, we betalen met een sladje van 200 Kroon en krijgen 320 Kroon terug! Hm, geen schuldgevoel deze keer. We roepen
De stadswalDe stadswalDe stadswal

In een van deze kraampjes kochten wij onze spulletjes.
de dienster erbij en ze bedankt ons voor onze eindeloze goedheid. 😊
Voorts bezochten we het Estonian Museum of Art, wat trouwens heel erg de moeite was, en in de namiddag nemen we de bus terug naar Warschau!

What a hell of a trip. Een eivolle bus en 's nachts te koud en 's morgens te warm. Vreselijke rit, maar de chauffeur - waarvan ik vind dat hij rijdt als een Indiaan, net zoals alle Oostblokkers trouwens - brengt ons heelhuis naar Warschau. Dankjewel!

Ohja, in Tallinn kocht Jasmijn een prachtige gebreide poncho en ik een muts, beiden typisch. En oh zo mooi.

Zoen!Zoen!
Zoen!

Alweer... :)

1st October 2007

Leuk verslag, al ben ik niet bijster enthousiast over die laatste foto...
26th November 2007

Hemel, stel u voor dat je in een gedeelde kamer zat! Supergoede keuze gemaakt.

Tot: 0.128s; Tpl: 0.01s; cc: 13; qc: 72; dbt: 0.0799s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb