Hjemrejse


Advertisement
Denmark's flag
Europe » Denmark » Region Hovedstaden » Hillerød
August 4th 2007
Published: August 10th 2007
Edit Blog Post

Nu er vi hjemmeNu er vi hjemmeNu er vi hjemme

Morfar hentede os i Kastrup og vi har hentet Pizza på vejen hjem. Læg mærke til det er blevet sommer i Danmark
Vi pakkede vores 75 kg bagage om morgenen, og ved 10-tiden kørte vi til lufthavnen i Rio. Vores hjemrejse gik over Sao Paulo og London med 3-timers ventetid i Sao Paulo og 5 timer i London. I alt bliver det en tur på 28 timer før vi lander i Kastrup. Tania og Cristina klarede turen over Atlanten og ækvator fint. Denne gang var det mig der led. Jeg havde sat os to og to ved vindue og midtersæde, og det bliver virkeligt klaustrofobisk, når BA spare på den friske luft. En anden gang tror jeg det vil være bedre for os med fire midtersæder, så vi selv kan bestemme hvornår vi vil strække ben, og måske er der også bedre luft midt i kabinen. Igen havde BA problemer med deres In-flight entertainment system. På vejen ud kunne det ikke betjenes og lyden duede ikke. På denne tur svar der en kontant skratten / klikken i hovedtelefonerne, så man ikke kunne forstå hvad der blev sagt. Man må håbe de har mere styr på resten af teknikken.

Nu sidder vi i London og prøver at få tiden til at gå, og glæder os bare til vi er hjemme.

En travelblog er selvfølgelig en speciel måde at skrive hjem og fortælle om oplevelser undervejs. Jeg var lidt i tvivl i starten, men jeg syntes det har været smart både at kunne skrive dagbog, dele billeder, skrive hjem og måske give noget til andre der måtte læse med. Jeg kunne se at de forskellige side er blevet besøgt mange gange mens vi var af sted. Det har fungeret fint med at skrive travelbloggen på telefonen med et bluetooth keyboard, og gå på internetcafé og uploade tekst og billeder.

Nu kalder skole og arbejde snart efter 6 ugers ferie. Det har været længe at være af sted, men det har også været en lang rejse, typisk går der en hel dag hver gang vi er rejst fra et sted til et andet. Det har været en meget vellykket tur med utroligt mange gode og spændende oplevelser. Frem for alt har det været dejligt, at være tæt sammen med Tania og Cristina så længe. Tania og Cristina har været søde, glade, stærke og positive undervejs, også når det engang imellem har været anstrengende og hårdt.
Vi føler ikke de 6 uger er gået hurtigt når vi tænker tilbage på de mange oplevelser. Det er en tur hvor vi har oplevet store modsætninger. Varme i Pipa og ekstrem kulde i Andesbjergene, tørke i Tupiza og 2000 mm regn årligt i Iguazu, ørken ved mellem Uyuni og Tupiza - regnskov ved Rio, billigt i La Paz - dyrt i Rio, fattigdom i El-alto og Rigdom i Ipanema, tynd luft - normal luft, osv.

Vores største problem har været at skaffe og sikre en beholdning af kontanter, når hæveautomater har drillet og der også er røget nogle hævekort undervejs. Vi har hele tiden haft en reserve af USD, men da de begyndte at svinde hurtigere en forventet, var der nogle dage hvor vi måtte holde igen til vi havde succes med automaterne. Jeg tror det ville have været godt hvis vi havde medbragt nogle USD rejsechecks.

Det er tidspunktet til at sige tak til alle jer der har læst med undervejs. Også tak for de mange hilsener. Tusinde tak til Morfar, Farfar og Lene for at se til vores hus og tage sig af vores have.

P.S. 1. august gik travelblog.org ned. Databasen blev smadret og backuppen fungerede ikke. Da travelbloggen kom i gang igen 5. august var alle mine indlæg væk. Gode dyr var rådne for min backup af teksten lå på min telefon som blev stjålet. Heldigvis havde Google være forbi og havde et snapshot liggende af siderne i sin cache. Det har taget lidt tid at få det hele genetableret, og desværre er mange af jeres hilsener forsvundet (jeg vil prøve om jeg kan få dem ind igen). Til gengæld har jeg haft stor glæde af dansk stavekontrol da jeg lagde siderne ind igen 😊

Hammersholt 9. august 2007 / Peter Thomsen



Additional photos below
Photos: 7, Displayed: 7


Advertisement



Tot: 0.059s; Tpl: 0.009s; cc: 7; qc: 24; dbt: 0.0318s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb