Kopenhagen: zeemeermin(netje), super pretpark en véél fietsers

Denmark's flag
Europe » Denmark » Region Hovedstaden » Copenhagen
June 27th 2013
Published: June 27th 2013

Na 2 dagen regio Kopenhagen staan we gepakt en gezakt klaar om morgen de Deens-Zweedse grens over te steken. De rijrichting zal Stockholm zijn, maar de tussenstops liggen nog niet vast.

Kopenhagen was echt wel tof, gisteren begonnen we onze namiddag met een bezoekje aan de zeemeermin. Zoals bij ons manneke pis voor toeristen ons nationaal symbool is, is de zeemeermin het symbool van Denemarken. Hiermee is ook alles gezegd. Een bus japanners, die één voor één poseerden voor het beeld, deden ons snel andere oorden opzoeken. Een hele mooie groene oase aan de haven, zorgde voor een fijn natuurlijk intermezzo. Jammer van het druiligere weer anders had dit nog veel mooier kunnen zijn.

Na een wandeling over de winkelstraat keerden we per trein terug richting camping. De kindjes hun eerste maal dat ze in slaap zouden vallen in de caravan monde uit in een groot feest dat duurde tot 22h. Toch hebben ze al bij al hun nacht goed doorgebracht.

Deze ochtend vertrokken we relatief vroeg richting Tivoli. Naar horen zeggen een zeer oud fantastisch attractiepark in het midden van de grootstad. Effectief het was fantastisch, voorzieningen waren super, speeltuin was leuk en verder waren er echt wel knappe attracties. Natuurlijk met zo'n 2 kleine kindjes is het haast onmogelijk om hier ten volle van te profiteren.

Als afsluiter in het centrum van Kopenhagen brachten we nog een blitsbezoek aan het hard rock café. Een traditie waar we ons een beetje aan proberen te houden, het is immers reeds ons 7de hard rock café.

Na de terugkomst op de camping en een goede maaltijd, vielen onze meisjes snel in slaap.

Tot: 0.095s; Tpl: 0.012s; cc: 9; qc: 46; dbt: 0.0637s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb