2 uger to go


Advertisement
Denmark's flag
Europe » Denmark » Region Hovedstaden » Copenhagen
November 26th 2010
Published: November 26th 2010
Edit Blog Post

Så er der præcis 2 uger til jeg sidder i flyet på vej til, forhåbentlig, et helt fantastisk eventyr.

Tænkte at jeg lige ville skrive en en kort "oversigt" over min plan (nu må vi se om det går således - det er jo trods alt Afrika jeg skal rejse rundt i.) så andre end mig selv også har en mulighed for at vide hvad der skal ske:

Flyver til Lusaka, hovedstaden i Zambia. Herfra tager jeg enten samme dag, eller dagen efter med bus ca. 16 timer til byen Mpulungu ved Lake Tanganyika. Her skulle jeg meget gerne blive hentet i båd og sejle en halv times tid før jeg er fremme ved første længere stop på min rejse.
I Zambia skal lave frivilligt arbejde igennem en lille dansk organisation der hedder Eventure - Projekt Zambia. Kort sagt skal jeg i ca halvanden måned være med til at bygge en idræts- og udviklingsskole. Det er et helt nyt projekt hvor de første frivillige ankom i starten af November. Skolen skal være for 8. og 9. klassetrin, og gratis for børnene at gå på. Der skal der ved skolen også bygges huse som både elever, lærerer og frivillige kan bo i (i forskellige områder). Derudover skal der opbygges et økologisk bæredygtigt landbrug. Udover de frivillige som pt. er igang i Zambia er der som jeg har forstået også ansat en del lokale (som selvfølgelige er lønnede). Aner pt. ikke rigtig præcis hvad jeg skal ned og lave og hvordan vi skal bo osv., så det bliver spændende at finde ud af.
Har set lidt billeder derfra og det ser helt fantastisk ud. Tror det bliver hårdt arbejde, men også en kæmpe oplevelse og en måde både at lære lokale og andre frivillige at kende, på en helt speciel måde.
Her er lige et par links til de interesserede, så i kan læse lidt om projektet

http://issuu.com/eventure/docs/projekt_zambia__dansk_udgave_

facebook side med billeder mm: Eventure - Project Zambia

Efter ca. halvanden måned i Zambia drager jeg i starten af Februar mod Tanzania. Har lidt en drøm om at tage en ca. 2 dages togtur fra Zambia til Tanzania, men det afhænger nok af om jeg kan finde mig en rejse-kammerat til turen. Hvis ikke regner jeg med at tage fly fra Lusaka til Dar es Salaam, hovedstaden i Tanzania.
Her mødes jeg med en gruppe danskere som jeg skal tilbringe de næste 6 uger med. Har købt en adventure tur gennem en slags rejsende højskole. Den første uges tid har vi undervisning af en af vores "rejseledere" om kultur, historie og sprog. Derefter skal vi ud og opleve - skal sove i telt, spise mad fra bål, på flere dages trek i bjergene, bade i vandfald, på safari, på 3 dages kanotur, møde Masaaier, bo på et nonnekloster, og afslutningsvis nyde livet på Zanzibars hvide sandstrande.
Her er link til program i Tanzania http://access2.dk/Program/program_juli.html

Tanzania-turen slutter ca. 20. Marts hvorefter min rejse er lidt uvis. Har købt en åben hjemrejsebillet- så hvis jeg føler mig fyldt op med eventyr kommer jeg hjem d. 21. Marts. Måske rejser jeg videre med nogle af dem jeg har mødt, måske tager jeg tilbage til Projektet i Zambia og måske gør jeg noget helt fjerde. Det vil tiden vise. Lige nu føles det også som noget langt ude i fremtiden.

Dette er forhåbentlig den "kedeligste" blog jeg skriver de næste par måneder. Der kommer forhåbentlig en masse at fortælle om, og glæder mig til at skrive mine egne oplevelser og ikke bare praktiske detaljer som er planlagt hjemmefra.

Det er vist langsomt ved at gå op for mig at jeg rent faktisk skal afsted, men tror nu stadig ikke jeg kommer til at fatte det helt, før jeg rent faktisk lander i Zambia. Har allerede tusindvis af sommerfugle i maven, er nervøs, spændt, glæder mig og kan samtidig ikke lade være at tænke på at alt det jeg kommer til at savne. Puha - hvad er det dog jeg har rodet mig ud i?!

Det bliver vildt og forhåbentlig fantastisk!

Update følger enten fra Afrika eller inden da, når nerverne melder sig endnu mere...



Advertisement



28th November 2010

der er andre end dig der har sommerfugle...
Hej min skat. Jeg får også helt sommerfugle i maven når jeg læser din blog. Der er jo ikke noget nyt i det for os. Vi har jo haft lidt tid til at vænne os til tanken, og glæder os naturligvis på dine vegne. Men det er altså ikke lige så let at skulle give slip på en dygtig og dejlig arbejdskollega som man har set hver dag og en dejlig datter som man har set med nævne mellemrum. Der skal lige lidt omstilling til. Men vi glæder os rigtig meget til at læse din blog og måske have kontakt via skype. Kan godt forstå du glæder dig. Knus fra mor
28th November 2010

Intro
Hey Vinse! Det lyder jo alt for svedigt:-) Hvis jeg ikke havde noget eksamensværk om ørene ville jeg uden ha taget med (ikke kun for at passe på dig, men også fordi jeg er røv-misundelig)!!! Jeg glæder mig til at følge med på sidenlinjen og så må jeg berette lidt herhjemmefra om sne og kulde.... Foreløbig ses vi ganske snart til din fødselsdag :-)
12th December 2010

på rejse
Hej min skat. Har lige sendt en lille hilsen til dig gennem stjernerne i haven; men jeg må også hellere skrive det for en sikkerheds skyld. Lige nu sidder du forhåbentlig i den bus, som i løbet af natten skal føre dig nærmere til dit endelige mål. Det må have været en anskrængende døgn du har været igennem. Først rejsen og så komme til en fremmes by og temperaturforandringer der vil noget. Tak for hilsenen om at du var kommet godt frem til youthhostellet i Lusaka. Vi havde håbet på en lille melding, når du stod ved bussen i eftermiddag inden du drog ud i "outbacken"; men alt er forhåbentlig gået efter planen? Nu har du en nat foran dig, som jo nok ikke bliver den mest bekvemme nat du har haft. En overfyldt bus, fremmed kultur, og sikkert et hoved fyldt med tanker om, hvad det er for mennesker du nu skal være sammen med de næste par måneder, hvordan du skal bo, hvad du skal lave, og.....om der står nogen og venter på dig ved bussen i morgen tidlig for at sejle dig det sidste stykke vej, eller om noget pludselig er kommet i vejen, så du må vente på dem i uvished (som der jo tit kommer sådanne steder). Tja, man gør sig mange tanker som mor. Heldigvis læswer du først dette når du er blevet indstalleret og får tid til at åbne din blok. Vi glæder os ubeskriveligt til at høre om din rejse og de første indtryk. Og vi glæder os på dine vegne til at du er sammen med nogle flere mennesker, som du kan dele dine rejseoplevelser med. Det er nu én gang sjovere at opleve tingene sammen med andre. Du er en sejg tøs at du har turdet springe ud i udfordringen på egen hånd. Nu venter dét foran dig, som du har glædet dig så meget til: at blive involveret i projektet, at lære nye mennesker at kende, at tage del i en anden kultur og at få noget til at fungere sammen med andre. Hvor bliver det spændende at høre om. Vi håber at du kommer til at nyde det. Kys fra far og mor
12th December 2010

på rejse 2
Hej min ven. dette er så 3. forsøg på at sende dig en lille hilsen i aften. Kan ikke forstå at jeg ikke kan se min hilsen under comments, så nu prøver jeg lige med en LILLE hilsen for at se om jeg skal gøre det anderledes. Vi vil bare fortælle at vi tænker på dig, og glæder os til at høre fra dig. Knus fra mor
13th December 2010

på rejse 3
hej min skat. jeg forstår det altså ikke, nu er det 4.gang jeg skriver en lille hilsen for jeg kan IKKE få den til at "blive"der. der er stadig kun noteret 2 comments. Nu prøver jeg igen, og hilsenen bliver kortere og kortere; men.....jeg vil bare fortælle dig at vi tænker på dig og glæder os enormt til at høre om din rejse, og hvordan modtagelsen har været. Du må jo allerede have oplevet en masse. Vi er spændte.... Knus fra mor
22nd February 2011

Lille tekniske geni ;)
Hej min soedeste mor. Tak for alle dine dejlige hilsner - ja - har modtaget allesammen. Men jeg skal aabenbart acceptere dem inden de ligesom bliver lagt ud paa bloggen. saa her er de. Det virker saa langt vaek alt det du beskriver.. Men det er selvfogelig ogsaa over 2 mdr siden.. vildt.. Tanker paa jer og har det fantastisk. Men det ved i vist! <3

Tot: 0.126s; Tpl: 0.038s; cc: 6; qc: 44; dbt: 0.0415s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb