Farvel Berlin og hej Prag

Europe » Czech Republic » Prague
March 9th 2009
Published: March 9th 2009

Kaere laeser

Da vi er ualmindeligt dovne, har vi glemt at blogge om vores tid i Berlin. Nu har vi lige lidt tid fri her i Prag, saa vi vil komme med et recap af vores tid i Berlin.

Vi blev i vores uge i Berlin gode venner med vores tre vaerelseskammerater Henry, Alex og Mike. Den foerste dag gik med at pleje vores toemmermaend efter en haard foerste aften og se os lidt omkring i Berlin. Naeste dag tog vi med to af amerikanerne ud til en KZ-lejr der hedder Sachsenhausen. Efter at have rodet lidt formaalsloest rundt, fandt vi en guidet tur der var i gang. Guiden var rigtig god og sjov, og vi fik en masse spaendende informationer, og han havde ogsaa en del gode anekdoter om personlige moeder med folk der havde vaeret i lejren. Sachsenhausen var ikke en udrydelseslejr som saadan - de fleste af fangerne blev sendt til Auschwitz naar de skulle henrettes - men alligevel doede naesten 100.000 i lejren som et resultat af de daarlige forhold, sygdom og daarlige forhold. En person der havde boet i Auschwitz, og senere kom til Sachsenhausen fortalte, at Sachsenhausen faktisk var vaerre, fordi doeden var saa langsom og haard.

De naeste dage gik i hoej grad med sightseeing i Berlin, hvor vi saa de obligatoriske ting, og det var for saa vidt meget spaendende, men oplevelserne bar praeg af, at vi alle havde set tingene foer. Hoejdepunkterne var hermed henlagt til aftnerne paa Wombar, hvor vi laerte glaederne ved kandeoel, Jager Bombs, toeser fra Manchester, rasta-bartendere og at raabe "Woman!!! Kanye!" efter bartenderen. I al den action blev vores danske mere eller mindre erstattet med en forfaerdelig kombination af dansk og amerikanske fraser, saa da vi endelig moedte to elegante piger fra den himmelske by Odense, faktisk havde problemer med at finde tilbage til vores modersmaal. Disse to piger brugte vi de to sidste aftener i byen med, og det var rigtig sjovt.

Et andet hoejdepunkt var, da vi med dunkende toemmermaend bevaegede os mod Bhf. Zoo, og fik et kaerkomment gensyn med stedet, hvor Christiane F og de andre kinder von Bhf. Zoo stod og tilboed handjobs. Bagefter gik vi over i Zoologisk Have og havde en god dag, hvor vi saa Pansernaesehorn (ja, det er lige saa fedt, som det lyder), isbjoerne, hajer, dyr der kneppede, giraffer og andet godt. Det var en rigtig god oplevelse, og kan anbefales til alle toemmermandsdage.

Loerdag morgen maatte vi, efter en vaad nat, tage en taarevaedet afsked med vores amerikanske venner, og samtidig indse at vores tid i Berlin var ved at komme til enden. Vores sidste maaltid i Berlin kom til at bestaa af en enorm entrecote paa et amerikansk spisehus, og saa stod den ellers paa bytur - troede vi. Det var, som aftenen foer, overordentligt svaert at komme ind paa en club, hvis gruppen ikke bestod af i alt fald 50% piger. Det hele endte dog okay, og vi fik sagt farvel til Berlin paa en paen maade. Soendag morgen checkede vi ud fra hostelet og stressede mod banegaarden for at naa vores tog kl. 10.54 mod Prag. Efter en 5-timers koeretur langs Donau ankom vi til Prag, der kl. 15.40 virkelig viste sig fra sin vaerste side. Vi rullede ind med toget i den soergeligste del af byen til graavejr, blev rippet af en taxa-chauffoer og ankom til et tilsyneladende fuldstaendig tomt hostel. Kombineret med soevnunderskud og toemmermaend var det mere end jeres tre musketerer kunne klare. I et kollektivt sammenbrud der varede omtrent en time, fik vi omtrent fremhaevet alt der var skidt ved Prag. Soevn og foede gjorde dog smukke ting ved dette, og da vi efter en lang nat paa et 10-mandsvaerelse (fucking jyske naerrighed) stod op, fik et bad og et fantastisk morgenmaaltid saa vi en del lysere paa tingene. Og det bringer os saa frem til nutiden, hvor vi sidder paa vores hostel og skriver dette indlaeg. I eftermiddag tager vi med paa en gratis guidet tur i den ene halvdel af Prag, og i morgen tager vi saa den anden halvdel. Vi har booket weekenden paa et hostel, i samme kaede som det vi boede paa i Berlin, i Wien. Derefter gaar turen videre mod enten Bratislava eller Budapest, og saa stik vest mod Spanien.

Haaber I alle har det godt
Tobias, Jeppe og Rune

9th March 2009

Nice
Nice. Gid det var mig.
10th March 2009

Woot
Lyder fedt drenge - ses i barcelona!

Tot: 0.043s; Tpl: 0.008s; cc: 6; qc: 44; dbt: 0.0217s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb