PRAHA


Advertisement
Czech Republic's flag
Europe » Czech Republic » Prague » Old Town
July 11th 2008
Published: October 9th 2014
Edit Blog Post

Total Distance: 0 miles / 0 kmMouse: 0,0

BTATISLAVA-PRAHA


Geo: 50.0878, 14.4205

GÜN 14 Günlerden Cuma
Sabah çok erken uyandım.

Yıkandım ve acele toparlandım.
Saat 07:00 de yola vurmuştum bile.
Hiç bir sorun yaşamadan, Brno yolunu buldum.
Çok rahat bir 350 km lik yolculuktan sonra, Praha'ya vardım.
Yolda 2 kez polis çevirmesi oldu.
Fakat bu sefer kaz uyandı.
Her bir bokumuz tamamdır.
Ağır ağır ve yukarıdan bakarak her şeyi sordular...
Acaip madara oldular ve çok bozuldular .
Yani bir Türk'ün hiç olmazsa bir faulu olması gerekirdi dimi ?
Arkadaşlara biraz ayıp oldu ama papaz her zaman pilav yemez ...
Kampı çok zor bulduk.
Üstelik bu sözde benim bildiğim şehir..
Dün akşam Bratislava 'da Ayşe'nin kankaları olan İngilizlerin verdiği bilgi ve adresler çok osuruk çıktı.
Bir iki sınama yanılma sonunda benim önceden saptadığım yerimizi bulduk.
Şehre çok yakın bir kamp ve yerimiz ağaçların altında pek püfürdek ..

meraklısına adres :
http://www.praguecamping.com/

Biz ettik siz eylemeyin:

Dere geçerken at değiştirmeyiniz ve bildiğinizden şaşmayınız.
Genellikle plan aşamasında aldığınız kararlar son dakikada alınan kararlardan iyidir.

Efendim söylemesi ayıp, bendeniz, bu Praha'ya çok geldim.
Kadife Devrimi sırasında buralarda idim....
Ayrılık sırasında burada idim....
Buraları normal olarak iyi bilirim.
Elalemin gavuruna niye inanıyorum anlamadım gitti...
Biraz Praha bilgisi:
Prag (Çekçe Praha) Çek Cumhuriyeti'nin başkenti ve en büyük şehridir.
Çek Cumhuriyeti ve Slovakya birleşikken de başkentti.
Orta Bohemya'da Vltava Nehri'nin üzerinde yer alır ve 1.2 milyon nüfusu vardır.
İş dünyası istatistiklerine göre, bu sayıya ek olarak 300.000 kişi de kayıt dışı olarak Prag'ta yaşamaktadır.
Prag, geniş bir kitle tarafından dünyanın en güzel şehirlerinden biri olarak gösterilir. Prag "Altın Şehir",
"Doksanların Sol Bankası",
"Masal Şehri",
"Şehirlerin Anası" ve
"Avrupa'nın Kalbi" gibi abuk sabuk isimlerle de anılır.
1992'den beri Prag'ın tarihi merkezi, Birleşmiş Milletler Eğitim, Bilim ve Kültür Örgütü (UNESCO)'nun listesinde yer almaktadır.
Prag'ın bir özelliği de 2. Dünya savaşında pek zarar görmemiş olmasıdır.
Alman piyangosu buraya vurmamış...
Bu sayede, birçok tarihi ev ve mekan ayakta kalmış.
Bu yerler arasında St. Vitus Katedrali de yer alır.
Turizm alanında son yıllarda çok fazla rağbet görmektedir.
Kasım 1989'da Çekoslovakya Kadife Devrimi adı verilen kansız bir devrimle, kapitalizme dönüş yaptı.
1 Ocak 1993 tarihinde ülke barışçı bir biçimde Çek Cumhuriyeti ve Slovakya olmak üzere iki ülkeye ayrıldı.
Her iki ülkede geniş çaplı ekonomik reformlar yapıldı.
Çek Cumhuriyeti 12 Mart 1999 tarihinde NATO'ya 1 Mayıs 2004 tarihinde de Avrupa Birliği'ne katıldı.
21 Aralık 2007 Tarihi itibari ile Avrupa Vize Birliği'ne dahil edilmiştir.
Öğleden sonra 9 No lu otobüsümüze binerek, merkezde Wanceslas meydanına indik.
Bir zamanlar, bu meydanda, öldürülen gençlerin anısına düzenlenen günler geliyor aklıma.
O dönemde ,heykelin altı adeta bir karanfil denizi idi...
Wenceslas'tan, eski şehire doğru yürüdük.
Bir yere gelince, ilk geldiğim gece para bozdurduğum yeri hatırladım.
Burada, bizlere değersiz Yugoslav paralarını nasıl sokuşturmuşlardı ? ...
Tabi bu müessif olaydan sonra, Türk'ün aklı başına geldi ve "kazasız para değiştirme" konusunda doktoramı yine bu şehirde tamamladım.
Sarhoş bir üç kağıtçının, her numarayı deneyip ...hiç bir numarasını yutmayınca yanağımdan öpüp kutladığı günleri de anımsadım.
Diplomamı o verdiydi.
Şehir, adeta derin bir değişiklik göstermiş.
Çok turist kokuyor ...her taraf para ve hediyelik eşya olmuş.
Senin anlayacağın ,tılsımı gitmiş olağan olmuş.
Eski şehir meydanında, Ayşe'yi ünlü saat karşısındaki kahveye oturtup ,para bozmaya gittim.
Artık sokaklarda para bozma devri de bitmiş.
Bir tane de Atlas satın aldım.
MIO ya fazla güven olmuyor.... elimizde bir harita bulunsun dedim.
Gülmeyiniz...haritan yokmuydu ?... bunu niye daha önce almadınız demeyiniz .. Buralara kadar bir sorun yok ama, buradan sonrası bana karışık gelebilir diye endişeye kapıldım.
Meydanda ünlü saat altında resim çektik ve saat başı tiyatrolarını izledik.
Meydana bir de klasik arabalar müzesi kurmuşlar keyiften uçtum...
Sonra yürüyerek Ayşe'ye meşhur köprüyü gösterdim.
Fotolar çekildi.
Yürüyerek Charles köprüsüne vardığımızda kıyamet koptu.
Yağmur...kara bulutlar ve sıkı rüzgar altında Ayşe ile "Wish you were here" dinledik .
Yıllar önce, burada 4 genç çocuk, köprü üzerinde yeni esen özgürlük rüzgarlarına kapılarak bu şarkıyı çalıyorlardı.
Çok etkilenmiştim.
Onlara hoş gelecek bir de bahşiş attıydım.
O zamanlar karaborsa para değiştirme zengini idim ve her şey ve her yer bizim için ucuz sayılırdı.
Oradan tekrar şehre daldık.
Her ihtimale karşı, bir saçak altında güzel bir italyan lokantasına oturduk.
Yemeğimizi yedik ve tekrar 9 no lu otobüsümüze binip kampa döndüğümüzde saat 22:00 idi.
Gençliğimde çok gittiğim ,6 kristal bardağın menemen testisi gibi masaya dizildiği..gümüş çatal bıçakla servis yapılan,kalantor ve kalender garsonların hizmet ettiği Vlatava kıyısı restoranları şimdi o denli turistik olmuş ki anlatamam..
içimi derin bir üzüntü kapladı.
Değişimlerin olacağı çok belliydi fakat bu denli değişeceğini doğrusu hissedememişim.
Bu güzel günü, kırmızı bir şarapla süsledik.

Hergün,günün karelerini toplayarak video haline getirdim ve kolaylık olsun diye You tube'a koydum ...ilgileniyorsanız aşağıdaki linki tıklamanız yeterli:


Şu anda PRAG 'ta Hava Durumu :
https://www.accuweather.com/en/cz/prague/125594/weather-forecast/125594

GÜNÜN ÖZETİ

GÜN KM:373 KUMULATIF KM:3657

ORT HIZ:78

SÜRÜŞ SAAT :4:30

YAKIT E/L:1,0



Additional photos below
Photos: 9, Displayed: 9


Advertisement



Tot: 0.169s; Tpl: 0.017s; cc: 12; qc: 29; dbt: 0.0754s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb