Saa har vi oplevet endnu en dag i Prag.

Czech Republic's flag
Europe » Czech Republic » Prague » Old Town
June 17th 2009
Published: June 17th 2009

Astronomiske urAstronomiske urAstronomiske ur

Det astronomiske ur paa det gamle torv.
Tusind tak for alle de soede hilsener, de varmer :-)
Lige en kort update herfra.

I dag tog vi saa til det gule marked, og nej hvor et gedemarked - smaa kinesere OVERALT der vil saelge " good price to you my friend" og "you like guccci, lacoste, samsoe etc."
Hold da fast hvor blev man hurtigt oer i hovedet.

Heldigvis fandt vi ogsaa nogle brugbare ting i mellem, saa det var ikke helt spildt ;-)

Senere tog vi saa ind til Teynkirken, hvor Tycho Brahe ligger begravet, og selvom vi ikke fandt hans grav (Han gemte sig den luskebuks), saa er det en utrolig flot kirke, der ligger lige ved det gamle torv, hvor det beroemte astronomiske ur og statuen af Jan Hus ogsaa er.

Nu er vi saa paa internetcafe for at finde ud af, hvor vi skal hen naeste gang :-)
Men mere om det naeste gang.

Haaber stadig, at I alle har det godt derhjemme.

Mange knus og kram
Henrik og Mette

Henrik og Mette paa TeynkirkenHenrik og Mette paa Teynkirken
Henrik og Mette paa Teynkirken

Ja, her sidder vi saa.
Henrik foran TeynkirkenHenrik foran Teynkirken
Henrik foran Teynkirken

Ja, her ses Teynkirkens karakteristiske to spir i baggrunden.
KirkedoerenKirkedoeren
Kirkedoeren

Ja, vi fik en venlig japaner til at hjaelpe os med at tage et billede, hvor vi til en afveksling BEGGE to er paa.
TeynkirkenTeynkirken
Teynkirken

Faktisk maa man ikke tage billeder inde i Teynkirken (Meget fy, fy.)
Paparazzi i TeynkirkenPaparazzi i Teynkirken
Paparazzi i Teynkirken

Som sagt saa maa man jo ikke tage billeder inde i Teynkirken, men vi sneg lige et kamera op og legede paparazzi.

17th June 2009

Hilsner fra Tjalfe, Mor og Far
Hej Mette og Henrik:) Dejligt at laese om Jeres oplevelser hver dag:) Og at se Jeres flotte billeder. Ser frem til hvad I laegger på Jeres hjemmeside i morgen;) Nyd Prag mens I er der:) Mange knus og kram Tjalfe, MorM og FarA:)

Tot: 0.063s; Tpl: 0.01s; cc: 7; qc: 44; dbt: 0.0376s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb